باید اذعان کنیم با گرانی گوشت، کام دلالان شیرین می‌شود اما این کام مشتریان و اقشار کم درآمد است که تلخ و تلخ‌تر می‌شود.
کد خبر: ۳۵۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹ 03 January 2017
 مازند اصناف، این روزها سایه سنگین گرانی بر سر بازار گوشت افتاده است و انگار قرار نیست به این زودی‌ها دست از سر این بازار بر دارد.
 
هر چند هر ساله در ماه‌های پایانی سال و به دلیل کم شدن مراتع، شاهد روند افزایش قیمت گوشت به صورت تدریجی هستیم اما در سال جاری این روند از ماه‌ها قبل از فصل زمستان چندین و چند بار تکرار شده است و حال که چند ماهی هم به پایان سال جاری مانده است، بی‌شک شاهد افزایش دوباره آن نیز خواهیم بود.
 
نمی‌خواهم از تراژدی تکراری گرانی گوشت و مشتریانی که دست خالی از قصابی‌ها بازمی‌گردند، سخن بگوییم، چرا که شما به دفعات شاهد چنین صحنه‌هایی بوده‌اید اما سخن ما با دستگاه‌های ذیربط است که چرا برای موضوعی آن هم به این شفافی که هر ساله تکرار و تکرار می‌شود، تمهیداتی اتخاذ نمی کنند؟!
 
باید اذعان کنیم با گرانی گوشت، کام دلالان شیرین می‌شود، اما این کام مشتریان و اقشار کم درآمد است که تلخ و تلخ‌تر می‌شود و این موضوعی است که می‌بایست مسؤولان دستگاه‌های مرتبط در صدر تفکرات و تمهیدات خود منقش کنند.
 
سیدکاظم اصغرنژاد نایب رئیس اتحادیه قصابان مرکز مازندران ضمن ابراز گلایه از نقل و قول‌های اخیر در خصوص دلایل گرانی گوشت، خطاب به مسؤولان دستگاه‌های مرتبط استان، گفت: افزایش بی‌رویه قیمت گوشت بره و بزغاله این روزهای بازار مازندران، به دلیل صادرات قاچاق دام زنده توسط واسطه‌ها به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.
 
وی تاکید کرد: مسؤولان دستگاه‌های مرتبط اجرایی و نظارتی استان باید اقدامات و راهکارهای لازم، جهت جلوگیری از قاچاق دام زنده را به منظور کنترل و ثبات بازار گوشت، اتخاذ کنند.
 
گفتنی هر ساله و با فرا رسیدن فصل سرما، هم‌زمان با کاهش مراتع، زمینه دام سبک در استان کاهش یافته و این امر موجب برهم خوردن تعادل بازار عرضه و تقاضا می‌شود که برای حفظ ثبات بازار و پاسخ نیاز بازار تقاضا، مابقی گوشت مورد نیاز از استان‌های خراسان شمالی و رضوی تامین می‌شود.
 
شایان ذکر است علاوه بر اینکه قیمت بازار گوشت در این شرایط و در فصل زمستان متاثر از بازار قیمت استان‌های خراسان رضوی و شمالی می‌شود، گاها به دلیل شرایط جوی و مشکلات پیش روی حمل و نقل، با عدم ارسال گوشت، موجی دیگر از افزایش قیمت گوشت بر بازار استان وارد می‌شود که این موضوع می‌بایست با اتخاذ تصمیمات لازم، مدیریت و از وارد آمدن چندین و چند باره شوک اقتصادی بازار گوشت به مردم جلوگیری شود.
برچسب ها: علت گرانی گوشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار