مسابقات بوکس قهرمانی کشور برای مشت‌زنان اعزامی قم بدون کسب مدال به پایان رسید، اما یکی از چهره‌های شاخص این رشته به اردوی تیم ملی دعوت شد.
کد خبر: ۳۴۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، اگر چه حضور بوکسورهای قم در مسابقات قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور بدون مدال به پایان رسید اما یکی از چهار بوکسور قم با درخشش در این دوره از رقابت‌ها مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت و به اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت شد.

این در حالی است که بلافاصله بعد از پایان پیکارهای بوکس قهرمانی رده سنی بزرگسالان کشور اسامی نفرات دعوت شده به اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران به منظور حضور در تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تیم اعزامی به مسابقات برون‌مرزی سال 2017 مشخص شد.

دعوت 27 مشت‌زن به اردوی آماده‌سازی

این در حالی است که همزمان فدراسیون بوکس نسبت به معرفی کادر فنی تیم ملی بوکس نیز اقدام کرد و در حالی که این مربیان سرمربی خارجی و جدید تیم ملی را برای آمادگی در رقابت‌های آتی کمک خواهند کرد، ‌از قم نیز یک بوکسور به اردوی آماده‌سازی تیم ملی دعوت شد.

دور جدید تمرینات تیم ملی بوکس بزرگسالان از روز دهم دی‌ماه به میزبانی سالن مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز خواهد شد و فرناندز سرمربی کوبایی تیم ملی نیز ظرف همین هفته خود را به تهران می‌رساند تا در نخستین تمرین دور جدید اردوی تیم ملی حضور داشته باشد.

‌در شرایطی که قرار است علیرضا استکی، اصغر اشرفی، همایون امیری و علی مظاهری به عنوان مربیان تیم ملی، سرمربی خارجی بوکس ایران را همراهی کنند از استان قم یک بوکسور در بین 27 مشتزن دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران حضور دارد.

بوکسورهای 13 استان در اردوی 20 روزه تیم ملی

با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون بوکس، پس از برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان، این تعداد بوکسور در اوزان مختلف به به اردو دعوت شده‌اند تا از دهم تا سی‌ام دی‌ماه زیر نظر کادر فنی تیم ملی به تمرین بپردازند.

اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در حالی مشخص شد که اردونشین‌ها از استان‌های تهران،‏ سیستان و بلوچستان، مرکزی، کردستان، اصفهان، البرز، مازندران، کرمان، همدان، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، بوشهر و قم برای حضور در تمرینات تیم ملی برگزیده شده‌اند.

این در شرایطی است که استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان‌غربی با چهار بوکسور بیشترین ملی‌پوش را به خود اختصاص داده‌اند و هر یک از استان‌های تهران و مازندران نیز سه بوکسور در تیم ملی دارند، ضمن اینکه مرکزی، اصفهان، همدان و کرمانشاه دو مشتزن در تیم ملی خواهند داشت.

بوکسور وزن 64 کیلوگرم نماینده قم در جمع اردونشین‌ها

در بین 27 بوکسوری که از سوی کادر فنی تیم ملی به تمرینات این تیم دعوت شده‌اند، علی مرادی‌سپهر تنها نماینده بوکس استان قم محسوب می‌شود و این مشتزن در وزن 64 کیلوگرم در کنار دیگر نفرات حاضر در اردو، خود را برای حضور در مسابقات برون‌مرزی 2017 آماده می‌کند، در شرایطی که .

این در حالی است که علی مرادی‌سپهر در پیکارهای بوکس قهرمانی کشور، کار خود را قرعه استراحت در دور نخست آغاز کرد و در نخستین مسابقه به مصاف علیرضا سی‌سختی از چهار محال و بختیاری رفت و از سد وی گذشت تا در دور سوم به مصاف دانا اسماعیل‌زاده از کردستان رفت.

نماینده بوکس قم در این رقابت حساس و نفس‌گیر مسابقه را به بوکسور کردستانی واگذار کرد در حالی که حریف وی در پایان پیکارهای این وزن با شکست تمامی رقبا در مکان نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را کسب کرد تا مدال طلای این وزن و سهمیه مسابقات آسیایی چین را به دست بیاورد.

بازگشت 4 بوکسور قم از مسابقات قهرمانی کشور بدون کسب مدال

با وجود اینکه یک سهمیه ملی رهاورد بوکس قم از مسابقات قهرمانی کشور بود اما هیچ‌یک از بوکسورهای قم از پیکارهای این دوره موفق به کسب مدال نشدند تا تیم اعزامی قم بر خلاف سال گذشته با دست خالی رقابت‌های سال 1395 قهرمانی کشور را ترک کند.

رئیس هیأت بوکس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: ترکیب تیم اعزامی هیأت بوکس استان قم به پیکارهای رده سنی بزرگسالان بوکس قهرمانی کشور با نظر کمیته فنی هیأت بوکس قم مشخص شد و نمایندگان قم در چهار وزن به مصاف حریفان خود رفتند.

مجید عباس‌زاده تصریح کرد: نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در چهار وزن برای رویارویی با حریفان شرکت‌کننده و کسب مدال از این پیکارها تمرینات خوبی انجام دادند و با انگیزه بالا راهی رقابت‌ها شدند و در اوزان 64،‌75، 91 و به اضافه 91 کیلوگرم به رقابت پرداختند.

کاهش سهمیه در نظر گرفته شده برای هیأت بوکس قم

این در شرایطی است که بر اساس تصمیم کمیته فنی هیأت بوکس، نفرات اعزامی برابر سهمیه‌بندی فدراسیون مشخص شدند و بر این اساس تیم قم با ترکیب علی مرادی‌سپهر، کیانوش بیات و سیدعلی‌اکبر حسینی‌فر به مصاف رقبای حاضر در این دوره از مسابقات رفت.

البته سهمیه بوکس استان قم در مسابقات سال جاری بوکس قهرمانی رده سنی بزرگسالان ایران تعداد 6 بوکسور بود اما فدراسیون بوکس سهمیه تمام استان‌ها از جمله قم را به تعداد دو نفر کم کرد تا این دوره از پیکارها از نظر کمی و کیفی به سطح بالاتری نزدیک شود.

کیفیت برگزاری رقابت‌های بوکس قهرمانی ایران به دلیل اینکه این مسابقات جنبه انتخابی تیم ملی نیز داشت بالا بود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته مسابقات فدراسیون بوکس، این دوره از پیکارها با حضور برترین‌های کشور به میزبانی هیأت بوکس استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

ناکامی‌ مرادی‌سپهر با شکست برابر قهرمان وزن 64 کیلوگرم

بر این اساس بوکسورهای قم راهی شهر زاهدان شدند تا در تلاش برای کسب عناوین برتر چهار وزن و سهمیه تیم ملی برابر حریفان به روی رینگ بروند، در حالی که نمایندگان قم در این رقابت‌ها با انگیزه و روحیه بالا به میدان رفتند اما موفق به کسب مدال نشدند.

مرور و بررسی عملکرد چهار نماینده در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور نشان می‌دهد که در وزن 64 کیلوکرم علی مرادی‌سپهر در دور نخست برابر قرعه استراحت کرد و در دور دوم با پیروزی برابر علیرضا سی‌سختی از چهار محال و بختیاری گام نخست را محکم برداشت.

مرادی‌سپهر که از سوی کادر فنی تیم ملی نیز به اردوی آمادگی دعوت شده است در دور سوم با باخت مقابل  دانا اسماعیل‌زاده از کردستان که دارنده مدال طلای این وزن و شرکت کننده در مسابقات برون‌مرزی چین لقب گرفت، از رسیدن به مدال محروم شد.

حذف شمس، بیات و حسینی‌فر از اوزان 75، 91 و به اضافه 91 کیلوگرم

در وزن 75 کیلوگرم این رقابت‌ها محمدعلی شمس دومین نماینده قم در دور نخست استراحت کرد اما در دور دوم با باخت برابر بوکسوری از کرمانشاه حذف شد، ضمن اینکه در وزن 91 کیلوگرم کیانوش بیات بعد از استراحت در مراحل اول و دوم، با شکست در دور سوم  برابر علی‌اکبر ریگی از سیستان و بلوچستان میزبان مسابقات و دارنده مدال طلای این وزن از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن به اضافه 91 کیلوگرم سیدعلی‌اکبر حسینی‌فر دارنده مدال برنز بوکس قهرمانی آسیا نماینده قم بود که در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم با پیروزی برابر مصیب نظری از ایلام در راند نخست خود را به عنوان یکی از مدعیان این وزن معرفی کرد اما در دور سوم به وحید ابراهیمی دارنده مدال طلای این وزن باخت.

رئیس هیأت بوکس استان قم در ادامه اظهار کرد: در مجموع در دو وزن 64 و به اضافه 91 کیلوگرم امید زیادی به کسب مدال بود که همه بوکسورها در مرحله یک چهارم نهایی جدول به بوکسورهای نام‌آور ایران برخورد کردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

مجید عباس‌زاده افزود: ولی با این حال کمیته فنی این مسابقات از بازی پدیده جوان و آینده‌دار بوکس قم یعنی علی مرادی‌سپهر برابر دانا اسماعیل‌زاده قهرمان چندین دوره کشور و تورنمنت‌های بین المللی بسیار راضی بود و وی را به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار