قابل توجه مدیر کل جدید ورزش و جوانان
آنها از عدل هاشمی پور نماینده چرام ، کهگیلویه بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر کل ورزش و جوانان خواستند به وضعیت ورزش چرام رسیدگی فوری و اورژانسی داشته باشند .
کد خبر: ۳۴۶۳۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹ 20 December 2016
چند روز پیش مسابقات کشتی آزاد نوجوانان استان در شهر چرام برگزار شد. این مسابقات بهانه ای شد تا به بررسی وضعیت کشتی این شهرستان و همچنین امکانات و تجهیزات این رشته ورزشی در شهر چرام بپردازیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،روزگاری کشتی و کشتی گیران چرامی در استان قدرت نمایی می کردند و مقام های قهرمانی رده های مختلف سنی را در استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست می آوردند.
هرچند علیرغم همه توانمندی هایی که داشتند به علت دور بودن از مرکز استان و عدم توجه به اعزام کشتی گیران به مسابقات کشوری نتوانستند به حق خود برسند.
ورزش علاوه بر جنبه های قهرمانی به عنوان جایگاهی برای سپری شدن اوقات فراغت ، سالم و سازنده می باشد که نقش مهمی در شادابی نسل جوان دارد.
یکی از محورهای اصلی توسعه ورزش قهرمانی ,توسعه زیرساخت های ورزشی و سالن های مجهز می باشد.
شهرستان چرام به لحاظ پتانسیل و استعدادهای خوبی که در رشته های ورزشی دارد به علت نبود مدیریت خوب ورزشکاران از سنوات گذشته تاکنون و هم چنین نبود سالن های استاندارد این استعدادها هرز می روند ضمن اینکه ورزشکاران زیادی در این سالن ها به علت کیفیت پایین تجهیزات دچار صدمات و شکستگی های متعدد بدنی شده اند.
سالن کشتی چرام با کشیدن دیواری بلوکی به دو قسمت تمرینی کشتی و ورزش های رزمی تبدیل شده است.
این سالن که چند سال پیش دچار آتش سوزی شده بود هنوز سقف آن در همان وضعیت مانده و همچنین امکانات تشک و دیگر وسایل تمرینی مناسب و استاندارد ندارد.
وضعیت اسفبار سالن کشتی چرام
در حاشیه مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوحوانان استان در چرام ,بازدید نایب رئیس هیات کشتی استان و فرماندار از سالن کشتی چرام و دیدن وضعیت اسفبار این سالن موجب نگرانی همراهان شد.
پورمحمدی نایب رئیس هیات کشتی استان خواستار توجه فرماندار به این سالن و دادن اعتبار لازم شد وی با ذکر مثالی از رحمانی فرماندار بهمیی نسبت به توجه به کشتی و ورزش بهمیی تقدیر کرد .
وی با ابراز تاسف از شرایط این سالن و امکانات آن و به درخواست تعدادی از کشتی گیران گفت با وضعیت موجود اجازه نمی دهم که تشک کشتی در این سالن انداخته شود.
نایب رئیس هیات کشتی استان خواستار بهسازی سقف سالن وایجاد فضا و امکانات بهتری توسط مسولان اداره ورزش و حوانان شد.
تعدادی از کشتی گیران در گفت و گو با این خبرنگار ما ضمن ابراز ناراحتی از شرایط این سالن خواستار توجه مسولان شهرستان چرام و اقدام نماینده کهگیلویه بزرگ در عمل به وعده ها و توجه به سالن های ورزشی شدند.
آنها اعلام کردند که بعداز هئیت فوتبال بیشترین واریزی بیمه را در شهرستان دارند و همچنین وزنه های سالن توسط خود کشتی گیران با هزینه شخصی خریداری شده که هم اکنون مقداری از پول آن بدهکار هستیم.
آنها از عدل هاشمی پور نماینده چرام ، کهگیلویه بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر کل ورزش و جوانان  خواستند به وضعیت ورزش چرام رسیدگی فوری و اورژانسی داشته باشند .
آقای فرماندار رفع مشکل دست شما را هم می بوسد
احمد حکمتی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سابقه خوب کشتی چرام و کمبود امکانات در این رشته اظهار داشت:ورزش کشتی چرام از رشته های قوی ورزشی در استان بود که متاسفانه به علت مشکلاتی چند سال تعطیل بود.
وی افزود:با تلاش هئیت کشتی شهرستان چرام خوشبختانه این ورزش دوباره رونق گرفته است.
حکمتی در خصوص کمبود تجهیزات و سالن مناسب برای کشتی چرام گفت:شورای ورزش چرام باید تشکیل شود و با توجه به شرایطی که بر ورزش هم اکنون حاکم است برای تجهیزات مشکل اساسی داریم و دست فرماندارچرام را می بوسدکه با تشکیل جلسه ای و با حضور مسئولان استانی بتوانند سالن را تجهیز کنند.
معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص پول واریزی به حساب هئیت های ورزشی چرام گفت:پول واریزی هئیت ها باید مستقیما به حساب آنها ریخته شود و قاعدتا وقتی پول به حساب هئیت واریز می شود از صفر تا ۱۰۰اختیارات مربوط به همان هئیت است و باید صرف آن هئیت شود.
گزارش و عکس : علی یاری زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار