بعد از قله "کلیمانجارو" صعود به قله البروس روسیه، قله 7 هزار متری "اکانگا گوا" در ارژانتین را در برنامه خود برای سال 96 دارم که امیدوارم رایزنی های اسپانسر صعودم نتیجه بخش باشد و بتوانم به این قله ها صعود کنم.
کد خبر: ۳۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 14 December 2016
حضور بانوان در ورزش حرفه ای پدیده ای است که چند سالی است در استان کهگیلویه و بویراحمد ، کم کم جایگاهی برای  خود پیدا کرده است.
پس از درخشش های خوب برخی فوتسالیست ها و رزمی کاران هم استانی ، حال یکی از بانوان کوهنورد استان ، قصد صعود به قله کلیمانجارو در آفریقا را دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،  فرخ لقا حاتمی از بانوان کوهنورد استان است که 10 بهمن 95 جهت صعود به بام افریقا به قله کلیمانجارو صعود خواهد کرد.
فرخ لقا حاتمی رییس انجمن کوهنوردی دانشگاه پیام نور کشور است که در گفت و گو با خبرنگار ایل بانو گفت: بعد از قله "کلیمانجارو" صعود به قله البروس روسیه، قله 7 هزار متری "اکانگا گوا" در ارژانتین را در برنامه خود برای سال 96 دارم که امیدوارم رایزنی های اسپانسر صعودم نتیجه بخش باشد و بتوانم به این قله ها صعود کنم.
وی ضمن گلایه از برخی مسئولان در خصوص عدم توجه به کارهای فرهنگی و ورزشی در استان گفت: نگاه مردم استان ما نگاه ورزشی و فرهنگی نیست من برای املی کردن دنا دست از تلاش بر نمیدارم .
این بانوی کوهنورد کهگیلویه و بویراحمدی ادامه داد: نگاه سرمایه داران استان ما باید عوض شود تا این استان در جهان بیشتر شناخته شود.
حاتمی با بیان اینکه همنوردهای من در دیگر استان ها مشکل جذب اسپانسر و حامی مالی ندارند، اضافه کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی ورزشکاران استان نبود حامی مالی است که نیاز مبرم به ورود صاحبان صنایع، کارخانجات و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه احساس می شود.
حاتمی بیان کرد: باید بچه های استان از سوی سرمایه داران حمایت شوند تا نام استان در همه جا بدرخشد.
وی این صعود را زمینه ای برای ملی کردن دنا دانست و گفت: دنا چیزی از دماوند کم ندارد همان گونه که دماوند ملی است دنا نیز باید ملی شود.
این بانوی ورزشکار با بیان این مطلب که به نمایندگی از دنا و کهگیلویه و بویراحمد اقدام به صعود به این قله های مرتفع خواهد کرد، خواستار ورود و حمایت سرمایه گذاران شد و گفت: استان ما قابلیتهای زیادی دارد اما مظلوم واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار