مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۴۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 11 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
 شناسایی اشتغال بدون‌مجوز اتباع بیگانه در استان
 اشتغال 69 ککار گر خارجی غیر قانونی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که در این زمینه 6 کارفرما هم مشخص شده است.
بالغ بر ۵۱ هزار تبعه بیگانه بدون مجوز در کشور شناسایی و بیش از ۱۰ هزار کارفرمای متخلف نیز که نسبت به جذب این افراد اقدام کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار بی‌باک، بر اساس آمار رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به تازگی منتشر شده، در سال گذشته برای اشتغال ۶ هزار و ۱۷۴ تبعه بیگانه مجاز، پروانه اشتغال با «حق کار مشخص» صادر و پروانه اشتغال برای ۶ هزار و ۶۵۶ تبعه بیگانه نیز تمدید شد. همچنین در سال گذشته کارت اشتغال موقت به مدت حداکثر یک سال برای حدود ۳۶۳ هزار و ۸۷۶ تبعه بیگانه صادر و یا تمدید شد.
در سال ۹۴، اداره کل اشتغال اتباع بیگانه وزارت کار ۷۲ هزار و ۸۰۸ واحد را مورد بازرسی قرار داد که ۵۱ هزار و ۲۲۲ شاغل غیرایرانی بدون مجوز شناسایی و هزار و ۱۸۹ کارفرمای متخلف که به صورت غیرمجاز نسبت به جذب این افراد اقدام کرده بودند به مراجع قضایی معرفی شدند.
استان تهران با ۱۹ هزار و ۱۲۴ نفر بیشترین تعداد اتباع شاغل بدون مجوز و استان کردستان با ۳ نفر کمترین تعداد اتباع شاغل غیرمجاز را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.
 تمام خاورمیانه یک طرف، کهگیلویه و بویراحمد یک طرف
این روزها رسانه ها، فضای مجازی و  سایت‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد را که زیرو میکنی از ابتدا تا انتهایشان از گچساران تا یاسوج، از سوق تا چرام، از باشت تا بهمئی و دهدشت و الی آخر جدل و حاشیه های برخی اعلی حضرتان قدرت شده است که برای عقب رفت هر چه بیشتر استان دست به دست هم داده‌اند تا این روزها سوغات استانمان به جای گز اصفهان بشود بازار داغ حاشیه و با اغماز می توان گفت کل منطقه خاورمیانه اندازه استان کوچک ما اینچنین حاشیه و حواشی به خود ندیده است.
تغییر نام استان، استخدام‌های فله‌ای و فامیلی، عزل و نصب‌های سیاسی و بدور از تخصص، توهین، تهمت و افتراء شبانه‌روزی برخی مسئولان به همدیگر شده است قوت غالب و سرگرمی تمام عیار پیر و جوان استان محروم زاگرس نشین کهگیلویه و بویراحمد.
اگر سالها را کنار بزنیم درست با پایان انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ قریب به ۹ ماه است که از فرط سوء مدیریت ها و بی برنامگی برخی دستگاههای اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد که امری عادی و طبیعی است و چوب همیشگی عدم تخصص مسئولان و مدیران را میخورد . در کهگیلویه و بویراحمد، از فرط بیکاری جوانان و بی تخصصی مسئولان که سالهای سال است تر و خشک را باهم سوخته و میسوزند آنچنان بازار حاشیه و "یک کلاغ چهل کلاغ” و بزن در رو ” و تهمت و توهین در استان داغ شده است که بدون شک با ادامه پیدا کردن این روند پسرفت استان را شاهد می‌شویم.
بعضی که توانایی اداره استان و دستگاههای اجرایی را ندارند و با زدوبندهای فامیلی و سیاسی، فعل منفعت طلبی را بر اصلاح و اصول و بیسوادها را بر نخبگان مقدم کرده اند. آنها برای رو پوش گذاشتن بر معضل بزرگ و حل نشدنی بیکاری جوانان و عقب ماندگی استان . از رسانه و دانشگاه و ادارات گرفته تا  کشاورز و نخبه دانشگاهی و شهروند عادی را به حاشیه ای طویل و بیماری لاعلاج کشانده اند تا هیچ کس سر در نیاورد که در استان چه میشود و چه میگزرد و چاره کار کجاست./مصطفی علیپور نژاد،کبنا
اولین گفتگوی اختصاصی مدیر عامل جدید!
مدیرعامل جدیدشرکت نفت گچساران در گفت و شنود اختصاصی با زاگرونا در پاسخ به این سوال که ایا صحت دارد که شما مدیرعامل شرکت نفت گچساران شده اید  اظهار داشت :بنده در شیراز بودم  که به من اطلاع دادند.
با صدور حکمی از سوی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، هوشنگ صیدالی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب،بیژن عالی پور در این حکم از زحمات و تلاش های امین محمدی در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.
صیدالی پیش از این در سمت هایی همچون مدیرعامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد،رئیس حراست نفت و گاز گچساران،رئیس تاسیسات تقویت فشار گچساران و رئیس چند واحد از بهره برداری نفت و گاز گچساران فعالیت داشته است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار