کد خبر: ۳۳۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷ 25 November 2016
مسابقات فوتسال ناشنوایان قهرمانی کشور که به میزبانی مازندران برگزار شد، روزجمعه با قهرمانی تیم قم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این مسابقات که به میزبانی هیات ناشنوایان مازندران در بابلسر برگزار شد، در دیدار نهایی تیم های قم و یزد برای کسب مقام قهرمانی مسابقات به مصاف هم رفتند که تلاش 2 تیم پس از پایان 2 وقت قانونی به تساوی 3 بر3 رسید و به پنالتی کشید .
در پایان ضربات پنالتی، بازیکنان تیم قم درمجموع با نتیجه 11 بر 10 تیم یزد را شکست دادند وجام قهرمانی مسابقات را بالای سر بردند.
تیم قم درحالی بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد که در ترکیب خودش از چهار ملی پوش به نام های سیاوش زینالوند ، علی زینالوند ، اسماعیل شاه زید و سعیدخلیلی بهره می برد.
تیم یزد که به مقام دومی این رقابت ها دست یافت، در ترکیبش 2 ملی پوش به نام های مصطفی حیدری و امین دهقان را داشت.
در دیدار رده بندی این رقابت ها نیز تیم اردبیل با پیروزی 4 بر 2 برابر تیم کهگیلویه و بویراحمد به مقام سومی این رقابت ها دست یافت.
تیم مازندران میزبان رقابت ها در مرحله یک چهارم نهایی با شکست پنج بر صفر برابر تیم قم قهرمان مسابقات، حذف شده بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مسابقات که از روز سه شنبه دوم آذر در مجتمع فرهنگی و رفاهی شهید عظیمی بهزیستی بابلسر آغاز شد ، 15 تیم از استان های کشور در چهارگروه باهم رقابت کردند.
دبیرهیات ناشنوایان مازندران گفت : از سوی کمیته فنی ناشنوایان کشور، حدود 30بازیکن برتر تیم های شرکت کننده به اردوی آماده سازی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب خواهند شد.
آرش زاهدی، به برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی ناشنوایان سال 2018 جهان اشاره کرد وافزود: با توجه به برگزاری نخستین دوره المپیک جوانان و نهمین دوره بازی های آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان در سال 2018 مسابقات قهرمانی کشور با هدف شناخت نفرات مستعد برای حضور درتیم ملی برگزار می شود.
وی گفت : به همین منظور یکی از شرایط شرکت در مسابقات قهرمانی کشور حضور اجباری هفت بازیکن جوان و پنج بازیکن بزرگسال در تیم های شرکت کننده است که این امر باعث ایجاد انگیزه در جوانان و استقبال خوب استان ها شده است.
او یادآور شد : تیم ملی فوتسال ناشنوایان کشورمان از قدرت های برتر جهان است که توانسته 2 دوره پیاپی بر سکوی اول جهان و آسیا بایستد که این نشان از توان بالای ورزشکاران ، انجمن و کادرفنی این تیم دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار