محمد علی وکیلی :چه اشکال دارد آقایان مطهری و علم الهدی پیرامون موضوعات اختلافی همچون موسیقی و غیره از طریق تلویزیون به گفتگو بپردازند و داوری را به مردم بسپارند.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 22 November 2016
عضو کهگیلویه و بویراحمدی ، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور نشست علنی امروز پیشنهاد گفتگوی مطهری و آیت الله علم الهدی را برای یک گفتگو در زمینه هایی مانند کنسرت و غیره در تلویزیون با داوری مردم را داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 2 آذرماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: مفهوم قدرت در تحول است؛ ایالات متحده آمریکا به پیشواز خاص ترین رئیس جمهور تاریخ خود رفته است و ساحت سیاست به همه جای عالم پدیده محور و رازآلود گردیده است و در واقع قدرت در حال پوست اندازی جهانی است بنابراین در این شرایط می بایست مسئولانه تر و هوشیارانه‌تر رفتار کرد.

وکیلی افزود: امنیت در خاورمیانه به گوهری نایاب تبدیل شده است اگرچه ایران ما با تدبیر رهبری فرزانه به کانون امن جهان تبدیل گشته است اما باید شوربختانه اذعان کنم ما در تأمین معیشت مردم و بهبود شرایط زندگی متناسب با عزت آنان ناکام بوده ایم.

وی تصریح کرد: گویا بایستی در حسرت داشتن یک ریکاردو، آدام اسمیت ایرانی که بتواند توازن و تعادل مابین نقطه رکود و تورم  را تنظیم کندهمچنان باید بسوزیم اما ما به برکت آموزه های دینی، توصیه رهبران و تجربه تاریخی که  در سه  الی چهار دهه داشته ایم نباید گرفتار رفتار کنونی باشیم.

 نماینده مردم تهران در مجلس دهم، افزود: ما در دهه 60 دارای اتمسفری بودیم و از آن اتمسفر فاصله گرفتیم و این روزها سخت به اتمسفر دهه 60 و روحیات حاکم آن دوره  نیازمندیم و متاسفانه خلاء آن روحیات و مسئولیت پذیری ضعیف در رفتار سیاسیون و بعضا مسئولان موج می زند برای عبور از این فضا نیازمند شیفت پارادایمی هستیم.

  وکیلی افزود:  ما مجبور هستیم از پارادایم هرکه با ما نیست بر ماست عبور کنیم، شیفت از پارادایم جام حذفی بودن ساحت سیاست به پارادایم لیگ برتر بودن ساحت سیاست امری ضروری است وحال به دلیل گرفتارآمدن در پارادایم های غلط اسب سیاست بیش از هر زمان چموش و سواران سالم خود را بی محابا بر زمین می‌کوبد و بر نعش آنها گذر می کند و به همین دلیل سیاسیون ما به اصطلاح به جوانمرگی سیاسی گرفتار آمدند بنابراین  باید  نگاه سرمایه ای به نیروی انسانی داشت تا حداقل همانند تأسیسات به فکر پدافند غیرعامل در حوزه نیروی انسانی باشیم.

 نماینده مردم تهران  در مجلس، ادامه داد: سرمایه های انسانی خود را در پدافند غیرعامل از دست داده ایم، فضای برچسب زنی و برخوردهای حذفی ما را آسیب پذیر نموده خیل عظیم نیروهای سرمایه ای به مسلخ جناحی رفته اند و عطای خدمت را به لقای گوشه نشینی و عزلت گزینی بخشیده اند تا زمانی که نگاه دشمن انگاری از رقیب تغییرنکند و پارادایم تبدیل رفیق به رقیب و رقیب به دشمن جایش را به پارادایم دشمن به رقیب و رقیب به رفیق ندهد وضع همین است که شاهدیم.

وی ادامه داد: شاهدیم چگونه چتر انقلاب را به دلیل گره زدن زلف خود به زلف نظام آنچنان کوچک کرده ایم که فرزند علامه مطهری تئوریسین انقلاب جزو بنیانگذاران اصلی انقلاب، نایب رئیس مجلس برای اربعین حسینی اجازه ندارد در مسقط الرأس خویش به ایراد سخن بپردازد اگر بناست مطهری به عنوان نایب رئیس مجلس با این روایت انگاری‌های خودسلیقه و خودشیفتگی نتواند برای اربعین سخن بگوید پس چه کسی باید در این مملکت سخن بگوید برای حراست از سرمایه های خود نیازمند گفتگوی ملی هستیم حوزه عمومی سالهاست دچار سوء تفاهمات گذشته است.

 نماینده  مردم تهران  در  مجلس  افزود:  بدون عنصر مفاهمه این حوزه گرفتار خشونت ونهایت فروپاشی است راه ترمیم آن شکل گیری گفتگوی ملی است، آیین گفتگو باید به یک ارزش ملی تبدیل شود همه موضوعات قبل از آنکه یک سویه از تریبون ها اعلام و تبدیل به تابو گردند باید روی میز گفتگو قرارگیرند و از همین رو چه اشکال دارد آقایان مطهری و علم الهدی پیرامون موضوعات اختلافی همچون موسیقی و غیره از طریق تلویزیون به گفتگو بپردازند و داوری را به مردم بسپارند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآورشد: همگان می دانند که دست اندازهایی در حوزه عمومی به وجود آمده و در کار مفاهمه ایجاد اخلال نموده ولی می دانیم مدت هاست، دست رهبران اصلاح طلب برای بسط و گفتگو خطاب به برادران اصولگرای خویش دراز است اما شوربختانه هنوز پاسخی دریافت نشده و من راز این را نمی دانم و این در  حالی است که سلامت و سعادت در گرو گذار به پارایم امروز من و فردا شماست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار