مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۳۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 17 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
برزخی در بهشت استعدادها
شهرستان بهمئی یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که در طول تاریخ ایران اسلامی رشادتهای آن زبان زدعام و خاص بوده است و در دوران قبل از انقلاب فعالیت های ضدرژیم پهلوی آن باعث شد که این شهرستان تجزیه شود ودر دوران ۸سال جنگ تحمیلی نیز سرداران بزرگی را تقدیم این انقلاب کرد.
این روزها در این شهرستان نیروهای خدمت می کنندکه با وجود بودن افراد متخصص و تحصیل کرده بومی از نیروهای غیر بومی استفاده می شود و همین باعث شده است که این رویه در قسمت های پایین تر این سازمان ها نیز اتفاق بیفتد و فارغ التحصیلان دانشگاهی ما که مدارک خود را در دانشگاه های عالی کشور اخذ کرده اند ناامید شده و برای کارگری به عسلویه و استان های همجوار می روند و فرصت کار در شهرستان خود و در کنار خانواده را از دست داده اند.
متأسفانه یا نیروی دلسوزی که درد و رنج مردم این شهرستان را درک کند و تمام توان خود را برای پیشرفت آن به کار ببرد وجود ندارد یا مدیرانی در بعضی از ارگان ها وجود دارد که توانایی مدیریت در آن پست را ندارند.
برای نمونه دراین شهرستان به دلیل وجود اقلیم نیمه معتدل هرساله بارندگی زیادی رخ می دهد اما دریغ از حتی وجود یه سد آبی برای آب شرب. که این کمبود باعث شده تا در حال حاضر نیازمند اتصال به شبکه آب شهرستان همجوار بهبهان شویم.
از طرف دیگر معدن سیلس این شهرستان که همچنان منتظر استخراج است و ۵۷ حلقه چاهی که در این شهرستان آلودگی ایجاد می کنند اما هیچ منفعت مستقیمی برای مردم بهمئی ندارند، درد مردم بهمئی را از بیکاری و عدم اشتغال بیشتر کرده است. دردی که حتی حق استخدام در این شرکت ها را هم نداریم.
منتظریم تا مسئولان استان و شهرستان برای رفع بیکاری در این شهرستان مستعد گامی بردارند.این خبر را آوای ماغر به قلم صمد راغ منتشر کرده است.
 چوب وعده های پوچ شورای شهر بر سر مردم چرام
از مشکلات رفاهی چرامی ها می توان به عدم توجه به آسفالت و روکش خیابان‌ها ، وجود کوچه‌های خاکی و ارتباطی میان خیابان‌ها اشاره نمود.
در پی انتقاد و سئوال خبرنگاران از بی توجهی به محدوده ۱۱ خیابان های زیر بلوار شهید دستغیب و منطقه قدیمی پاقله یا شمال شهر چرام ‎‌ و عدم توجه به آسفالت و روکش خیابان‌ها ، وجود کوچه‌های خاکی و ارتباطی میان خیابان‌ها، اصلاح و زیبا سازی پیاده روها، اعضای شورا با سخنان کلیشه‌ای، نبود بودجه و در آینده درست می‌شود یا وجود معارض اشاره کردند.
 مهم ترین بحث یا به نوعی مشکل مربوط به زیرسازی و ترمیم خیابان های شهر چرام که نقش مهمی در تسهیل عبور و مرور وسائل نقلیه دارد و همچنین فاضلاب رها شده در انتهای این خیابان های چرام است .
تعدادی زیادی از شهروندان به عملکرد اعضای شورا و شهرداری در مورد بی توجهی به زیرسازی مناطق خیابان های انتقاد داشتند و اعلام کردند چون اعضای شورا خانه‌های خود در این مناطق نیست بی خیال ارائه خدمات شدند.
در ادامه به سراغ اسماعیل رحمانی از اعضای شورای شهر چرام رفتیم که درخصوص این موضوع عنوان کرد: این گونه نیست اگر کسی رای آورد و در جایگاه شورای شهر ساکن شد، دیگر پاسخگوی کسی نخواهد بود.
رحمانی افزود: شورای شهر تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به دنبال عافیت طلبی باشد چون جایگاهی که دارند اصولا جای عافیت طلبی نیست و نخواهد بود و باید نصب العین شان آیات و روایاتی باشد که در اهمیت شورا تاکید دارد و فقط برای رفاه حال مردم و خدمت رسانی به آن‌ها بو جود آمده است.
عضو شورای شهر چرام گفت:شخصا از وضعیت مخازن قیر شهرداری در جهت تمیم آسفالت ها و خیابان های چرام اطلاع دارم،اما تاکنون عملی رخ نداده است.
این مسئول اضافه کرد:سه سال است که طرح نهضت آسفالت را داریم ولی متاسفانه اقدامی در این رابطه مشاهده نکرده ایم./ صبح زاگرس
مسئولان مخالفان و موافقان تغیر نام استان در چرام
در روزهای گذشته که خبر تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در رسانه منتشر گردید،این خبر بر سر زبان های خیلی از افراد استان افتاد.
 بحث و گفت و گو در بین مردم این استان به ویژه در میان مردم شهرستان چرام آغاز شد که بسیاری از مردم این شهرستان به نظر در رابطه مسئل پرداختند.
متولیان فرهنگ و ارشاد در چرام نیز به این خبر نظر داده که موافقت متولیان و مخالفت فرماندار چرام را در پی داشت.
امام جمعه چرام نیز در رابطه با تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موافقم و یکی از دلایل مهم موفقت خود را ثقیل بودن این اسم در تلفظ میدانم.
حجت الاسلام افشار افزود:مشکلات اجتماعی و فرهنگی وغیره می توانند در جلسات مطرح شده و در همان مکان حل وفصل گردند.
وی گفت:انشالله باید اسمی انتخاب شود که متناسب با فرهنگ دینی و سنت استان ما باشد.
فرماندار چرام نیز با اشاره به تغیرات اسمی که در کشور رواج پیدا کرده است،گفت:در کشور یک رویه اشتباهی وجود دارد که بصورت مداوم اسامی را تغییر می دهند.
فتاح پور افزود:نام استان کهگیلویه و بویراحمد هویتی تاریخی و جغرافیایی دارد که به نوعی این نام وحدتی میان مردم استان است.
این مسئول اضافه کرد:تغییر این نام دردی را دوا نکرده و مشکلی را حل نمی کند.
معاون فرماندار چرام دلیل اصلی خود را درخصوص تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد،سختی تلفظ و طویلی این نام از لحاظ نوشتاری بیان کرد.
پاداش گفت:اسمی که در آینده انتخاب خواهد شد، باید متناسب با تاریخ و اعتقادات مردم استان باشد.
وی اضافه کرد:بنظرم اگر بنا بر تغییر نام استان شد،ریش سفیدان و نخبگان، مسولین و مردم باید اظهارنظر کنند.
خردمند مدیر ارشاد اسلامی چرام نیز دلیل موافقت خود را ثقیل بودن این اسم در تلفظ بیان نمود و همین سختی در لفظ به نوعی کجی در فرهنگ است./پایگاه خبری چرام
کشف بیش از 100 هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان دنا
مسوول روابط عمومی فرمانده انتظامی شهرستان دنا از شناسایی و کشف 116 هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان دنا خبر داد.
محرابی با بیان اینکه این محموله قاچاق در انباری در یکی از روستاهای شهرستان دنا جاسازی شده بود گفت: این محموله با انجام عملیات اطلاعاتی ماموران نیروی انتظامی شهرستان دنا شناسایی و کشف شد.
 وی با بیان اینکه در این عملیات بدون از هر گونه درگیری 116 هزار و 200 نخ سیگار قاچاق از فرد قاچاقچی کشف و ضبط شد افزود:در این راستا یک قاچاقچی دستگیر و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شد.
محرابی بیان کرد: اموال کشف شده به سازمان فروش اموال تملیکی تحویل داده می شود
مسوول روابط عمومی فرمانده انتظامی دنا خاطر نشان کرد:عمده کالای قاچاق که از جاده ترانزیتی یاسوج به اصفهان و از حوزه استحفاظی شهرستان دنا عبور میکند از شهرهای جنوبی به مقصد شهرهای مرکزی کشور بارگیری می شوند که با تیز بینی ماموران نیروی انتظامی شهرستان دنا بخش زیادی از این محموله ها کشف و امحا می شود.
 طی روزهای گذشته نیز محموله بزرگ 333 کیلوگرمی حشیش که در حال عبور به مرکز کشور بود طی عملیات مشترک ماموران مواد مخدر در محدوده شهرستان دنا کشف و ضبط شده است ./سفیر دنا
هشدار ایدز در کهگیلویه و بویراحمد
یک متخصص بیماریهای عفونی نسبت به بی توجهی مردم به وسایل دندانپزشکی ها و آرایشگاه های عمومی هشدار داد  و تاکید کرد: نسبت به امکان انتقال ویروس H I V ،  از طریق وسایل آرایشی استریل نشده در آرایشگاه ها هوشیار باشید. 
 این متخصص بیماری های عفونی هم استانی که بنا به دلایل قابل توجیه وی،تاکید به ذکر نام خویش نداشت به خبرنگار ترنم دنا گفت: انتقال بیماری ها از جمله بیماری های خطرناکی چون اچ آی وی ، هپاتیت و بیماری های قارچی از طریق  وسایل دندانپزشکی ها و آرایشگاه های عمومی کاملا  جدی بوده و در صورت رعایت نکردن شخص،قطعاً باید منتظر بروز این بیماری ها در بدن خود باشد.این پزشک هم استانی ضمن تاکید به اینکه خطر در نزدیکی مردم است و در اغلب شهرستان های استان کهگیلویه و بویر احمد مواردی گزارش شده است تاکید کرد:عواملی چون اعتیاد و روابط جنسی و از همه مهمتر آلوده بودن مراکز عمومی  چون دندانپزشکی ها و آرایشگاه های به دلیل استفاده ابزار برای عموم، این ویروس ها را انتقال داده و اثر گذاری این ویروسها در مدت زمان طولانی مشخص می شود،لذا انتظار می رود همشهریان آزمایشهای اچ آی وی، هپاتیت و بیماری های قارچی را در طول یک سال در یک نوبت انجام دهند تا از سلامت خود و خانواده خویش مطمئن باشند.
وی در ادامه گفت:از آنجا که اغلب افراد به دلیل ترس و احساس شرم و کم رویی و یا حفظ آبروی خویش نسبت به تست و آزمایش بی توجه بوده اما باید بدانند در حقیقت ظلم بزرگی چه در حق خود چه در حق فرزندان آینده خود کرده و همین عدم توجه آنها در سالیان متوالی می تواند جامعه ای از ایدز را بنا سازد.وی گفت:یک پزشک در واقع  محرم اسرار مردم می باشد و مردم مطمئن باشند که راز آنها نزد ما محفوظ خواهد بود و مکنون بودن هویت من در متن این خبر به همین دلیل می باشد.
این پزشک متخصص هم استانی در پایان به ضرورت احتیاط شخص در مکان ها و موارد زیر را متذکر شد:

۱- "فرد معتاد” : ضمن احترام به  شخصیت این فرد به عنوان  یک انسان در سطح روابط با وی نکات جدی رعایت گردد.

۲- "روابط جنسی” : راحترین راه انتقال ویروس به بدن این بند می باشد و بیشترین موارد در روابط نامشروع ذکر گردیده است.

۳- ” مکان های عمومی  ” : در این بند می توان به دندانپزشکی ها و آرایشگاه ها اشاره کرد و انتظار میرود مردم نسبت به آن هوشیار باشند و از استریل شدن ابزار در این دو مکان اطمینان کافی را داشته باشند. این خبر را ترنم دنا منتشر کرده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار