معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: براساس آخرین آمار از سرشماری سال 90 و در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان اردبیل بیش از 76 هزار و 980 نفر بیسواد شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۲۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 08 November 2016

به گزارش تابناک اردبیل، دیوان اکبری‌فر اظهار کرد: 54 هزار و 328 نفر از این افراد بیسواد زن و 22 هزار و 652 نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه در چهار سال اخیر بعد از این سرشماری، هر سال تعدادی از این جمع به خاطر باسوادی، فوت و همچنین افزایش سن، مهاجرت و دیگر دلایل و موضوعات از این آمار کم شدند، تصریح کرد: البته سالانه بخشی از سهمیه اختصاص یافته به سوادآموزی در استان اردبیل مربوط به برطرف کردن مشکل کم سوادی است که به نوعی رجعت به بیسوادی را در بین سوادآموزان سال‌های گذشته شاهد هستیم.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل  با یادآوری اینکه به صراحت نمی‌توان مهلتی را برای پایان حل این مشکل بیان کرد، گفت: تا زمانی که بیسوادی تولید می‌شود، نمی‌توان سخن از برپایی جشن بیسوادی به میان آورد چرا که باید تمامی افراد لازم‌التعلیم در گروه سنی 6 تا 11 سال تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گیرند تا ما جلوی ورودی بیسوادی را از چنین مبادی بگیریم.

اکبری‌فر افزود: براساس آخرین آمار از سرشماری سال 90 و در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان اردبیل بیش از 76 هزار و 980 نفر بیسواد شناسایی شده است.

وی بیان کرد: همچنان کودکان کار، بی‌سرپرست، بد سرپرست و حاشیه‌نشین در شهرها از مزایای نعمت و سواد بی‌بهره می‌شوند که ضرورت دارد با آگاه‌سازی خانواده‌ها زمینه برای آموزش مستمر آنها و همچنین اقدامات مثبت و سازنده در مسیر باسوادی افراد به انجام برسد.

اکبری‌فر به فعال شدن مراکز یادگیری محلی اشاره کرد و ادامه داد: ما با همکاری آموزش و پرورش چندین مرکز یادگیری محلی را در اردبیل و برخی شهرها راه‌اندازی کردیم که هدف آنها در کنار سوادآموزی انتقال مفاهیم مهارتی، حرفه‌آموزی و همچنین آموزش حقوق شهروندی و دیگر مهارت‌های مورد نیاز برای گروه‌های سنی بزرگسال است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل از همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح باسوادی اولیا خبر داد و اضافه کرد: ما در حال حاضر هیچ نیروی آموزشیار نداریم و به صورت واگذاری کار به بخش غیردولتی و خصوصی سعی می‌کنیم توسعه سوادآموزی را به عنوان یک ضرورت و کار مهم و ارزشمند مورد توجه قرار دهیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار