کد خبر: ۳۲۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 07 November 2016
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت از اختصاص 10 زمین چمن مصنوعی در سال ‌جاری به روستاهای شهرستان گچساران خبر داد.

به گزارش‌ خبرگزاری‌ فارس از گچساران نشست هم‌اندیشی دهیاران امامزاده‌ جعفر(ع) روستای سرآب‌ننیز با حضور نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت و فرماندار شهرستان در بقعه مبارک امام‌زاده جعفر(ع) برگزار شد.

غلامرضا تاجگردون در این نشست اظهار کرد: تعداد 10 چمن مصنوعی در سال ‌جاری به روستاهای شهرستان گچساران اختصاص می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ادامه داد: با توجه به استعدادهای نهفته در بین جوانان روستاهای شهرستان گچساران و باشت در این زمینه با وزیر نفت تعاملاتی انجام شده که مجوز تعداد 10 زمین چمن مصنوعی به روستاها‌ی شهرستان گچساران اختصاص یابد.

وی افزود: دو سالن ورزشی بانوان برای دو روستای امام‌زاده جعفر(ع) و روستای سرآب‌ننیز در نظر گرفته شده که اعتبارات آن از محل وزارت نفت اختصاص یافته است.

تاجگردون تصریح کرد: بودجه این دو سالن ورزشی بانوان از طرف وزارت نفت مصوب شده و به نهاد ریاست جمهوری ارسال گردیده و به‌زودی عملیات شروع این دو سالن ورزشی بانوان آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: الگوی کشت در زمین‌های امام زاده جعفر(ع) باید تغییر کند با توجه به اینکه سالانه 18/5 مترمکعب افت آب‌های زیر‌زمینی در این دشت وجود دارد باید به دنبال راهکار تازه‌ای برای رفع کمبود آب در این دشت باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: تعداد 313 چاه مجوز‌دار در دشت امام‌زاده جعفر(ع) وجود دارد که برخی از آن‌ها استفاده بی‌رویه ‌ای در مصرف آب دارند.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شده چاه‌هایی که دارای مجوز و غیر مجوز هستند و استفاده بی‌رویه از آب را دارند در دستور کار قرار داده که این چاه‌ها پلمب شوند تا کسری آب امام‌زاده جعفر(ع) و افت آب زیرزمینی این دشت جبران شود.

تاجگردون اذعان کرد: 12 هزار هکتار از اراضی‌ کشاورزی شهرستان گچساران و باشت در دست برنامه و طراحی چهار ساله این شهرستان قرار گرفته است و از این میزان 3 هزار هکتار در طرح آبیاری تحت فشار قرار بگیرد که مبلغی به میزان 300 میلیارد تومان نیاز است.

وی ابراز کرد: با هماهنگی اداره آب و کشاورزی یک هزار هکتار از اراضی‌ با اعتباری به میزان 100 میلیارد تومان در دشت امام‌زاده جعفر(ع) باید تحت طرح اجرای آبیاری تحت فشار قرار بگیرید که این طرح در حال‌حاضر در دست بررسی است.

تاجگردون خاطرنشان کرد: هدف از تخصیص بودجه در بخش کشاورزی ساماندهی و آبیاری زمین‌های زراعی دشت امام‌زاده جعفر(ع) و اراضی‌ شهرستان گچساران است.

وی در بخش جاده و آسفالت اظهار کرد: سال گذشته 2 میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت جاده‌های روستایی کل کشور درنظر گرفته شده که این میزان درحال حاضر به 3 میلیون تن قیر رایگان افزایش پیدا کرده است.

نماینده شهرستا‌ن‌های گچساران و باشت افزود: امسال 17 هزار تن قیر رایگان به جاده‌های روستایی استان کهگیلویه و‌بویراحمد اختصاص یافته که این میزان 10درصد از میزان قیر رایگان کل کشور است.

تاجگردون ادامه داد: در کمیسیون تلفیق مجلس برنامه 6 ماهه امسال 40 درصد از مالیات ارزش افزوده کلان شهرها به شهرهای کوچک اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار