استاندار اردبیل گفت: اگر اداره برق قبل از بارش‌ها فکری به حال تأمین بالابر و اره برقی می‌کرد، شاید امروز با چنین خساراتی روبه‌رو نمی‌شدیم.
کد خبر: ۳۲۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰ 30 October 2016
به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد پدافند غیر‌عامل در استانداری اردبیل اظهار کرد: بارش سنگین برف در روزهای اخیر تجربه خوبی بود تا ما بتوانیم ضعف‌ها و کاستی‌هایمان را قبل از فصل زمستان در حوزه امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی بالا برده و ضعف‌ها را برطرف کنیم.
 
وی تصریح کرد: زمانی که هواشناسی از چند روز پیش موضوع بارش‌ها را اعلام کرده بود دیگر به کار بردن کلمه غافلگیری بر اثر بارش برف در ارائه خدمات مختلف هیچ معنایی ندارد و باید از این تجربه استفاده کنیم تا با تأمین امکانات به‌‌موقع اجازه ندهیم قطعی برق رخ داده و یا شاخ و برگ درختان شکسته شود.
 
استاندار اردبیل گفت: ‌شاید در این فصل تجربه بارش برف را به شکل گسترده نداشتیم و این بارش اخیر تجربه‌ای است تا در سال‌های آینده بتوانیم با اقدامی به‌موقع مانع از قطع سیم‌های برق و یا شکسته شدن درختان شویم.
 
خدابخش افزود: اگر اداره برق قبل از بارش‌ها فکری به حال تأمین بالابر و اره برقی می‌کرد، شاید امروز با چنین خساراتی روبه‌رو نمی‌شدیم چرا که ما به راحتی می‌توانیم از امکانات سایر استان‌های همجوار استفاده کرده و میزان خسارت را کاهش دهیم.
 
وی با انتقاد از برخی مسؤولان که عنوان غافلگیری را در این حادثه به میان می‌آورند، بیان کرد: ما نه تنها دچار غافلگیری نشدیم بلکه از قبل نسبت به این حادثه و عمق آن باید آشنا می‌شدیم و تدابیری را به‌کار می‌گرفتیم تا با استفاده از تجربه استان‌های دیگر و یا سایر کشورها حرکت و اقدامی به‌موقع در کاهش خسارات انجام می‌شد.
 
استاندار اردبیل گفت: به نظر می‌رسد وجود 8 بالابر برای اداره برق کافی نیست و با توجه به اینکه شهرداری‌های استان نیز از بالابرهای متعدد بهره نمی‌برند، ضرورت داشت مدیریت برق استان قبل از بارش سنگین برف پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را انجام می‌داد تا در مدیریت حوزه برق و برقراری جریان برق دچار این چنین مشکلاتی نمی‌شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
اقای استاندار محترم ایا قبل از این غافل گیری بعنوان مدیر ارشد استان تذکر لازم را به مسولئن مربوط داده بودید؟ ایا گشتی در شهر زده بودید؟ ایا این اسیب شناسی از طرف شما ومسئول مربوتتان صورت گرفته بود ؟اگر چنین نیست باید به حال مردم این شهرگریست.../اردتمند ودوستار شما اردبیلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
آقای استاندار
سلام
بابا دست خوش ، آن اوایلی که استاندار شدید ، چندوقت بحث تغییر مدیر شرکت برق به دلیل ناتوانی و سایر مدیران ناکارآمد مطرح بود و حضرتعالی اقدامی نکردید .
احالا انتقاد برای چیه!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
چرا استاندار از مدیران ضعیف انتقاد شدید داشته باشد؟ مگراین مدیران با تایید و موافقت استاندار به مدیریت ها انتخاب نشدند؟اگر این مدیران ضعیف بودند چرا در طول دوران مدیریت ارزیابی نشدند؟ تا در صورت عدم توانایی برای مدیریت از چرخه مدیریتی حذف گردند.وقتی کارآمدی در مدیریت کم ارزش می شود و جامعه از خدمات مدیران مستعد خود محروم و کیفیت مدیریت تنزل می کند نتیجه همین می شود یک زمانی دراین استان در اداره برق مهندس عیسی صادق زاده فارغ التحصیل از امریکا مدیر عامل بودند در کشاورزی آقای مهندس تقوا منش ودر جهادسازندگی آقای آقایی روسای سازمان ها بودند در را ه و شهرسازی آقای علی نیکزاده رئیس بودند مدیران فعلی را با مدیران قبلی قیاس شود آن موقع اختلاف مدیریتی مشخص خواهد شد و وقتی ارزیابی مدیران به فضای سیاسی و پشتوانه ها و موقعیت های سیاسی آنان مرتبط می شود در چنین شرایطی چه بسا مدیرانی که عملکرد خوبی دارند ولی ملاکی برای درک و ثبت عملکرد خوب آنها وجود ندارد و بسادگی نادیده می شوند و حتی معزول و جابجا می شوند از طرف دیگر چه بسا مدیرانی که عملکرد ضعیفی دارند ولی باز هم ملاک های روشنی برای ثبت و شفاف سازی عملکرد ضعیف آنها وجود ندارد و در صورت وابستگی های سیاسی خوب هم ارزیابی می شوند در چنین حالتی است که مدیران قوی و کارآمد به خوبی و بطور عینی شناخته نمی شوند تا حساب شده ارتقأ یابند و شایسته سالاری نمی تواند عملی گردد و منابع و انرژی ها که مصرف می شود اثر بخش نبوده و موجب اتلاف منابع می گردد.
آقای استاندار منابع انسانی مهمترین سرمایه هر کشوری بوده و است




تا زمانی به نیرو های انسانی کارآمد و شایسته توجه نگردد همین مشکلات گاه گاهی در مواقع بحران ها نمود خواهد کرد وقتی بعضی از مدیران تحت امر حضرتعالی برای اینکه در سآیه افراد ماهر و کارآمد در سازمان متبوع خود قرار نگیرد از ارجاع کار اداری به آنان با سوابق بیش از 20 سال مدیریت خودداری می نمایند چه انتظاری دارید؟آیا این نظام اسلامی برای این مدیران سرمایه گذاری نکرده؟که با این همه تجربه و سابقه حتی در طول یک ماه یک کاری اداری هم ارجاع داده نشود حتی در طول سه ماه هم یک کار اداری ارجاع نشود !
امید است آقای استاندار به طراحی و استقرا ر نظام های کنترل مدیریتی،ارزیابی و قضاوت در مورد عملکرد مدیران پایه های عینی و عملی بخود بگیرد و مدیران مستعد و با توان در نظام مدیریتی رشد کنند تا در بحران ها و مشکلات تصمیمات را با کیفیت بهتری اتخاذ.و موجب بهره وری و بهبودی وضع گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
گند کاری علی نیکزاد در دورانی که مدیرکل مسکن و شهرسازی بود و پدیده آقازاده ( شام اسبی ) ...
خبرنگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
ضمن تقدیر و تشکر از پیام کاربر محترم با عنوان ناشناس که حرف دل خیلیها را نوشته اند لازم است جناب استاندار توجه بقرمایند اولین بار این فرماندار محترم منصوب ایشان بود که دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه سبلان از کلمه غافلگیری استفاده کرد تا مثلا بااین عبارت ناتوانیها را پوشش دهد.حال که هم مردم و هم شخص استاندار به این نتیجه رسیده اند که اینگونه توجیهات به هیچوجه قابل قبول نیستند بهتر نیست اقای استاندار مدیران ناتوان را عزل و بجای آنها ( که بعضیشان پس از بازنشستگی دوباره استخدام ورییس شده اند ) افراد کاربلد را به مسئولیت بگمارد؟
اردبیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
تابناک عزیز چراقسمت اخر مطالب اردبیلی را حذف کردید/؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
آقای استاندار سرمایه گذاری در صنعت برق زمان بر و هزینه بر است با توجه به بررسی های که اینجانب بعنوان استاد دانشگاه از وضعیت قطعی های اخیر برق و انتقادات امام جمعه اردبیل در خصوص کابل زمینی داشتم به استحضار حضرتعالی می رساند ای کاش جنابعالی برای واکاوی این مساله بصورت دقیق و فنی از یک نفر متخصص و ماهر در این حوزه استفاده می کردید که موضوع را بررسی نماید که چه اقداماتی بایستی انجام می شد تا این اتفاقات به فرموده امام جمعه محترم رخ نمی داد و عملکرد مدیران فعلی و گذشته بررسی و در صورت نیاز برخورد و دادگاهی شوند متاسفانه افرادی با اشغال یکی از بالاترین معاونت بمدت طولانی و بی ثمر در شرکت توزیع برق به این مردم خیانت کرد و هیچوقت هم پاسخگو نیستند ولی فردای قیامت در محضر شهدا باید پاسخگو باشند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
تا جایی که بنده اطلاع دارم آقای استاندار که مردی شریف هستن در مقابل نمایندگان ایستادگی کرده و مدیران کاری را قبول نکرده اند که بومی بوده آند واصرار بر آوردن مدیر غیر بومی دارند ویا مدیرانی که در استان منصوب شده اند کارایی ندارند و فقط اسم مدیر را یدک می کشند که نتیجه اش این است که الان شاهد هستیم و عمران و آبادانی استان تعطیل است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
باانتقاد کردن کار درست نمی شود .دراین گونه موارد اولین مسوولیت شخص مدیرارشداستان است . اصلا برای شهر اردبیل که مرکز استان توجه نمی شود. کار برعکس شده برای جبران خسارت از شهرستان کمک می گیرند.یعنی معلوم می شود که مرکز استان حتی به اندازه شهر هم امکانات اولیه ندارد. این همه مانور زلزله وحوادث که هر ازگاهی برگزار می شود برای چیست ؟ درسال 84 درشهرستان رشت بارش سنگین برف باعث مختل شدن سیستم ناوگان شد حتی آن موقع برای بازگشایی باند فرودگاه از اردبیل امکانات برف روبی به رشت اعزام شدومسو ولین وقت خرده گرفتند که برف شهر را فلج کرده . الان کمتر از آن بارش موجب بحران در مرکز استان شده فقط بی تدبیری می تواند جواب این همه بگو مگو باشد . همیشه بعد از حادثه دنبال مقصر می گردیم وتقصیر را به گردن آن بیاندازیم و راحت شویم . این همه جلسه برای چیست ؟ اردبیل سردسیراست وهمیشه این حوادث تکرار می شود خواهشا چیزی را توجیه نکنید ودنبال مقصر نگردید به مشکلات آینده برنامه داشته باشید.
جهادگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
با سلام خدمت استاندار محبوب ودلسوز
یادمه یه زمانی جهاد سازندگی در بحرانها نقش اساسی ومحوری داشت برای مثال در زمان ریاست همین آقای مهندس آقایی که در بالا ذکری از ایشان برده اند جهاد نقش کلیدی در بحران زلزله استان ایفا نمود.ولی حالا چه؟در برف اخیر هم رییس هم همکاران وهم جهاد تماشاگر بود.اصلا رییس ما دیگر روی زمین ودر کشور نیستند وسازمان رها شده است.ایشان کوس رقابت با وزیر محترم خارجه زده واز هر فرصتی برای سفر خارجی استفاده میکند.مزه سفرهای خارجی رو عمیقا درک کرده و ول کن هم نیست.حالا نمیگویم داخل سازمان چه خبر است وداریم چه ها میکشیم.برف اخیر که چیزی نبود خدای نکرده اگر بحران جدی برای استان پیش بیاد اصلا روی سازمان ما حساب نکنید که اینبار حتما غافلگیر میشوید.با آرزوی توفیق برای مسولان دلسوز وخدمتگزاران واقعی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
آقای استاندار
ائمه جمعه در بیان خطبه های نماز جمعه اول خودشان را مورد خطاب قرار می دهند سپس دیگران را

شما هم که نماینده دولت در استان و تحت نظر ولایت با تاسی از رفتار آنان ؛ اول به خودتان تذکر داده و انتقاد کنید بعد سراغ دیگران بروید؟

شمایی که نیروهای کارآمد را به دلایل مختلف پس زدید حالا نتیجه آن پس زدن هاست که ملاحظه می کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
جناب آقای استاندار , بنده نه از روی اغراض سیاسی که واقعا" بعنوان یک فرد بی طرف ویک شهروند با شما سخن میگویم . شما را ازدوران طفولیت میشناسم ومیدانم آدم سالم هستید ووقتی به این استان آمدید خیلی خوشحال شدم( جزوکارکنان دولتی هم نیستم) منتها نمیدانم شما مشاورخوب ندارید یا این مدیران را چه کسانی بشما تحمیل کرده اند . متاسفانه اگر از بدو انقلاب تا حال را درنظر بگیریم سطح توانائی مدیران واقعا" هر روز بدتراز دیروز شده است . ما چطور در ابتدای انقلاب تونستیم مدیران توانمندتری پیداکنیم ولی علیرعم افزایش جمعیت روزبه روز ضعیف تر گشیم .آخه بزرگوار تو جلساتی که برگزار میشود شما سطح توانائی این مدیران را نمی بینید?
شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
آقا من به نظرم میرسد آقای استاندار خود عمدا این خبررا فرا فکنی میکند چون همیشه اولین مسئول در حوادث برف وغیره شخص استاندار وفرماندار وشهردار است ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار