کد خبر: ۳۱۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 22 October 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با بیان این‌که یزد جزو استان‌های اولویت‌دار برای رویارویی با آسیب‌های اجتماعی نیست، اراده‌ همگانی برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از مهاجرپذیری و صنعتی شدن یزد را ضروری دانست.

«مجید جوادیان‌زاده» در نشست هم‌اندیشی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مدیریت آسیب‌های اجتماعی، گفت: مدیران باید بکوشند شرایط اجتماعی بهبود یابد و آسیب‌های اجتماعی که کشور با آن روبرو است به‌درستی مدیریت شود.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، آسیب‌های اجتماعی گوناگون است اما مهم‌ترین آنها چهار آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بی‌بند و باری است که برنامه‌ی مسئولان برای مقابله با این آسیب‌ها، باید در صدر برنامه‌هایشان قرار بگیرد.

جوادیان‌زاده بر مبنای گفته‌ی مقام معظم رهبری، ادامه داد: درست است که در درجه‌ی نخست مشکل اقتصادی داریم اما مسأله‌ی مفاسد اجتماعی، بسیار مهم است و باید به این مسأله به گونه‌ای نگاه و برخوردکنیم، گویی این آسیب‌ها در خانه‌ی خود ما وجود دارد.

وی با تأکید بر حل و فصل مشکلات اجتماعی با استفاده از گنجایش تشکل‌های اجتماعی، گفت: برخی آسیب‌ها در کشور به مرحله‌ای رسیده است که بدون استفاده از ظرفیت‌های مردمی نمی‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از تهیه طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و افزود: اکنون شورای اجتماعی کشور، دستگاه‌های ویژه‌ای را متولی هر یک از آسیب‌های آجتماعی کرده است.

وی با اشاره به فهرست استان‌های اولویت‌دار در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: یزد جزو استان‌های اولویت‌دار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست اما نمی‌توان در قبال صنعتی شدن و مهاجرپذیر بودن آن بی‌اعتنا بود.

جوادیان‌زاده هم‌چنین گفت: یزد زمینه‌ی جذب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را دارد، از این‌رو باید برای برنامه‌ریزی، کنترل و مقابله اجتماعی با آسیب‌ها بکوشیم.

این مسئول نیز امسال را سال شکوفایی فعالیت‌های فوق عادت در زمینه‌ی پیشگیری دانست و افزود: باید مسائل اجتماعی در سطح جامعه زنده شود و برگزاری نمایشگاهی برای نمایش خدمات اجتماعی در این باره مؤثر است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار