استاندار اردبیل خبر داد:
استاندار اردبیل گفت : قرار است از 600 میلیارد ریال بدهی آموزش و پرورش به معلمان 130 میلیارد ریال پرداخت شود و انتظار داریم در فصل بودجه ریزی سه ماهه پاییز با طرح مطالبات حقیقی مجلس بتواند تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.
کد خبر: ۳۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 May 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در آیین بزرگداشت هفته معلم افزود: وزیر آموزش و پرورش باید طرح رتبه بندی معلمان را پیگیری کند تا زمینه برای امکان تحقق وعده ها فراهم شود.

خدابخش به موضوع طرح مطالبات معلمان به ویژه وضعیت معیشتی آنها اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر حقوق معلمان متناسب با سایر کارکنان افزایش نیافته و تفاوتی آشکار را در این حوزه شاهد هستیم.

وی ارتقای حقوق و مزایای معلمان را ضروری دانست و اظهار کرد: قرار بود در قالب نظام هماهنگ پرداخت حقوق معلمان متناسب با سایر کارکنان افزایش یابد اما در عمل برخی دستگاه ها به بهانه های مختلف حقوقشان را افزایش دادند ولی هیچ تناسبی با افزایش حقوق معلمان مشاهده نشد.

استاندار اردبیل گفت: در کنار ارتقای پایه حقوق معلمان ، پرداختی مطالبات معلمان نیز یکی از دغدغه های جدی است که وزارت آموزش و پرورش قول داده این مطالبات را پرداخت کند.

او بیان کرد: در استانداری اردبیل نیز هنوز نتوانسته ایم هزینه حضور معلمان بر صندوق های انتخابات را نیز پرداخت کنیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش درآمدهای نفتی کشور با توجه به فروش زیر یک میلیون بشکه روزانه و کاهش قیمت آن اشاره کرد و افزود: دولت به این جمع بندی رسیده که حقوق معلمان کم است و باید افزایش یابد و در کنار آن مطالبات به حق معلمان نیز پرداخت شود.

وی اظهار کرد: برخی تحرکات در احقاق حق معلمان واقعی انجام شده ولی عده ای می خواهند این اعتراض ها و گلایه های معلمان را به مسیر دیگر منحرف کنند تا اصل خواسته آنها زیر سووال برود.

استاندار اردبیل گفت: ما نیز معتقدیم باید به صورت ریشه ای و پایه ای مشکل حقوق معلمان و رقم پایین آن برطرف شود ولی باید دقت کنیم که دولت نیز با محدودیت منابع

روبرو است.

وی شهید بزرگوار استاد مطهری را الگوی شایسته برای معلمان جامعه اسلامی ددانست و افزود: معلمان ادامه دهنده راه پر فروغ انبیا و اولیا در انجام ماموریت اصلی برای ساختن جامعه بشری با انسان های شایسته مدار هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار