کد خبر: ۳۱۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 16 October 2016
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، سیاوش زمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مردمی مبنی بر احتمال حفاری در بخش سوق، با تلاش و همکاری ماموران یگان حفاظت و پاسگاه انتظامی سوق، در ورودی شهر سوق این تیم حفار دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه افزود: از این گروه یک دستگاه فلزیاب با قابلیت‌های بالا برای حفاری، کاوش و کشف اشیاء دفینه در سایت‌های مختلف تاریخی کشف و ضبط شد.

زمان با بیان اینکه در دو سال گذشته 59 گروه حفاری اشیاء غیر مجاز در شهرستان کهگیلویه دستگیر و منهدم شده است، گفت: این مورد چهاردهمین گروهی است که امسال در این شهرستان دستگیر می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر دستگاه گنج یاب پیشرفته، یک دستگاه خودروی پژو پارس، وسایل و ابزار حفاری کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: آثار و اشیاء تاریخی گنجینه‌ای گرانبهاست که باید از آنها محافظت شود.

وی بر لزوم افزایش همکاری های مردم در حفظ آثار تاریخی و ملی تاکید کرد و گفت: این امر منجر به شناسایی و دستگیری سودجویان و ارتقاء سطح حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان کهگیلویه وبویراحمد می‌شود.

زمان با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به صورت شبانه روزی از محوطه‌ها و آثار باستانی حفاظت می‌کنند، تصریح کرد: با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های فرهنگی و باستانی به صورت جدی و قانونی برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار