معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در آستانه ثبت ملی شدن هنر تعزیه خوانی کندوله خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،اکبر رضایی در این باره اظهارکرد: هنر تعزیه خوانی در روستای تاریخی کندوله دارای پیشنه و قدمت بسیار زیادی است که در نظر داریم هنر این روستا را به عنوان یکی از آثار معنوی استان به ثبت ملی برسانیم.

 وی ادامه داد: برای انجام این مهم پرونده کاملی از جزییات و تاریخچه برگزاری هنر تعزیه‌خوانی در روستای هدف گردشگری کندوله آماده کرده و به شورای ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال کرده‌ایم.

 معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این پرونده از سوی معاونت میراث فرهنگی استان برای سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شده و ما همچنان منتظر ثبت ملی شدن آن هستیم.

 رضایی تصریح کرد: چنانچه این پرونده ثبت ملی شود، نامه آن طی ابلاغیه‌ای از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استاندار کرمانشاه ابلاغ خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: به غیر از پرونده تعزیه خوانی کندوله، پرونده چند اثر معنوی دیگر مربوط به استان کرمانشاه را آماده و برای ثبت ملی شدن به تهران ارسال کرده‌ایم.

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هرساله در ایام دهه اول محرم هنر تعزیه خوانی در روستای هدف گردشگری کندوله برگزار می شود و این هنر و آیین سنتی گردشگران بسیاری را نیز به سمت خود می‌کشاند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار