مدیر کل عشایر کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از توزیع تراکت و نصب پلاکارد برای کاهش خطرات جاده‌ای در مسیر کوچ عشایر کرمانشاه خبر داد و گفت: 3 هزار کارت تردد برای استقرار عشایر در مناطق مرزی صادر می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 06 October 2016

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کوچ پاییزه عشایر با حضور مدیران کل امور عشایر استان، منابع طبیعی استان، فرمانده مرزبانی استان، فرمانده انتظامی استان، فرمانده ارتش و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در سالن جلسات امور عشایر استان کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به نقش عشایر استان در تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده‌های دامی، اظهار داشت: عشایر استان سالانه با تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و افزون بر یک‌هزار و 630 تن انواع الیاف دامی نقش بسیاری در تولید فرآورده‌های دامی و اقتصاد استان دارند.

آزادی به خدمات‌رسانی به عشایر استان توسط اداره‌کل امور عشایر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با به‌کارگیری 35 دستگاه کامیون تانکردار روزانه بیش از یک‌هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم برای مصرف شرب خانوار و دام بین بیش از 5 هزار خانوار عشایر توزیع شده و کار آب‌رسانی در صورت تامین اعتبار و تخصیص مناسب اعتبارات در مناطق گرمسیری و محل استقرار عشایر تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

وی با اشاره به راه‌گشایی، تعمیر و مرمت راه‌های عشایری، گفت: به منظور دسترسی آسان عشایر به مراتع و اطراق‌گاه‌های خود و ارائه خدمات‌رسانی به عشایر در 6 ماهه نخست سال‌جاری بیش از 200 کیلومتر راه و گذرگاه‌های عشایر تعمیر و مرمت شده و هم‌اکنون اکیپ‌های راه‌گشایی این مدیریت در مناطق عشایری در حال تیغه‌زنی و مرمت راه‌های مواصلاتی و تردد عشایر هستند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه یکی دیگر از فعالیت‌های امور عشایر را توزیع سیلندر گاز با قیمت مصوب در جایگاه‌ها و بدون دریافت هزینه حمل به عشایر برشمرد و گفت: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌ها و استفاده عشایر از سوخت پاک و سالم با استفاده از پنج دستگاه خودرو گازرسان، گاز مایع بخشی از خانوارهای عشایری توسط این اداره‌کل تامین و توزیع می‌شود.

آزادی با اشاره به فعالیت اتحادیه و شرکت‌های تعاونی عشایری، اظهار داشت: با نظارت هدایت و حمایت اداره‌کل امور عشایر استان، اتحادیه و 10 شرکت تعاونی عشایر به همراه 34 فروشگاه ثابت اقلام مورد نیاز و مایحتاج ضروری خانوارها و علوفه مورد نیاز عشایر را تهیه و بین آنان توزیع می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به برنامه‌ریزی و مصوبات جلسه، گفت: طبق هماهنگی به‌عمل آمده با مسؤولان‌، فرمانداران، ادارات و ارگان‌های ذی‌ربط کار ارائه خدمات رفاه، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر استان در مسیرهای کوچ و مناطق عشایری بهتر از سال گذشته انجام خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: به منظور کاهش خطرات احتمالی جاده‌ای بیش از 2 هزار عدد تراکت هشداردهنده و 50 عدد پلاکارد در مسیر کوچ عشایر نصب خواهد شد و برای استقرار عشایر در مناطق مرزی با هماهنگی ارگان‌های نظامی بیش از 3 هزار عدد کارت تردد ویژه مناطق مرزی و 4 هزار برگ تردد موقت حمل مایحتاج برای عشایر صادر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار