تابناک کهگیلویه و بویراحمد
توسعه فوتبال و ورزش شهرستان چرام نیازمند حمایت مسئولان است و امیدواریم نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به توسعه ورزش و جوانان مستعد و علاقه مند ورزش این شهرستان داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ 27 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،شهر چرام یکی از مراکز قدرت همیشگی فوتبال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است . برگزاری مسابقات منظم در سال های متمادی از گذشته دور تا به امروز گواه این موضوع است.
ساکنان این شهر تاریخی و خوش آب و هوای استان ، همیشه تب تند فوتبال را در این شهر به یاد دارند . این روزها همزمان با شروع لیگ فوتبال شهرستان چرام و علاوه برآن حضور سه تیم از این شهرستان در لیگ استانی کهگیلویه و بویراحمد رونق خوبی در فوتبال چرام مشاهده می شود.هر چند تمامی تیم های حاضر با هزینه شخصی توسط علاقه مندان فوتبال تیمداری می کنند و در این راه هم با مشکلاتی مواجه هستند و اسپانسری هم از آنها حمایت نمی کنند اما با همه این مشکلات حضور یک فرد فوتبالی و فرهنگی در راس هیئت فوتبال شهرستان چرام باعث شده که این مسابقات با نظم و سیاق بهتری برگزار شود.

در همین خصوص گفت و گویی با شمس الله بزرگزاده رئیس هیئت فوتبال شهرستان چرام داشتیم که در ذیل آورده شده است.
 شهر تاریخ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت مسئولان
شمس الله بزرگ زاده در خصوص لیگ فوتبال چرام به پایگاه صبح خرد گفت:کار نقل و انتقالات تیم ها از مردادماه امسال شروع شد و در این خصوص جلسات توجیهی و اطلاع رسانی های لازم در خصوص قوانین و نحوه جذب بازیکنان انجام شد.

وی افزود:این مسابقات با حضور ۱۲تیم در دو گروه به صورت دوره ای برگزار می شود و افتتاحیه این مسابقات از یکم مهرماه با بازی تیم های فجر سرفاریاب و استقلال کلایه برگزار شدکه بعداز پایان مسابقات تیم قهرمان راهی لیگ استانی می شود.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان چرام گفت:خوشبختانه ۳تیم از فوتبال چرام در لیگ استانی حضور دارند که بیشترین سهمیه را در استان داریم که جا دارد مسئولان شهرستانی و استانی نگاه ویژه ای به تیم های شهرستان چرام و فوتبال این منطقه داشته باشند تا شاهد توسعه و موفقیت های فوتبال چرام باشیم.
 شهر تاریخ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت مسئولان
وی افزود:فوتبال و توسعه آن در میان نسل جوان چرام می تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها و از طرفی موجب شادابی و سلامتی و افزایش امید در نسل جوان شود.

بزرگزاده در خصوص اسپانسر و حمایت از حضور تیم های فوتبال چرام در لیگ شهرستانی و استانی خاطر نشان کرد:متاسفانه تیم های فوتبال شهرستان چرام از طرف هیچ نهاد دولتی و خصوصی حمایت نمی شوند که با توجه به هزینه بالای تیمداری فقط علاقه مندان فوتبال تاکنون از جیب و هزینه شخصی موجب رونق فوتبال شده اند و تیمها را روی پا نگه داشتند که جا دارد مسئولان محترم نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی بیان کرد:از ائمه جمعه و جماعات شهرستان چرام استدعا داریم که برای حمایت از جوانان و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی جوانان را به ورزش راغب و مشکلات را به گوش مسئولان استانی برسانند.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان چرام در خصوص فوتبال و فوتسال بانوان گفت:استعدادهای خوبی در زمینه فوتسال بخصوص دانش آموزان دختر وجود دارد کما اینکه در مسابقات استانی و کشوری هم مقام های خوبی کسب نمودند اما متاسفانه حمایتی نمی شود.

وی مهم ترین مشکلات فوتسال بانوان و برگزاری مسابقات را بیان کرد و گفت:نداشتن سالن مناسب،عدم برگزاری مسابقات در سطح شهرستان و استان،نبود امکانات و عدم پشتیبانی توسط نهادها و ادارات چرا که اداره ورزش و جوانان چرام به تنهایی نمی تواند تمامی هیات ها را با توجه به کمبود منابع مالی حمایت کند و نیازمند همکاری سایر ادارات هستیم.

بزرگزاده در خصوص توجه به تیم های پایه فوتبال و راه اندازی لیگ جوانان شهرستان چرام گفت:از روز اول که به هیات فوتبال آمدم یکی از برنامه های اصلی ما این است که تیم های بزرگسالان برای پشتوانه سازی و در کنار تیم های خود به بازیکنان جوان و راه اندازی لیگ جوانان بها دهند.
 شهر تاریخ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت مسئولان
اما همانطور که همگان اطلاع دارند نبود منابع مالی و اسپانسر با توجه به وضعیت منطقه موجب شده که فعلا تیم ها به این بخش نتوانند توجه کنند اما در صدد هستیم که با رایزنی و جلب نظر خیران به فوتبال و ورزش گام مهمی در توسعه فوتبال چرام برداریم.

رئیس هیئت فوتبال چرام در خصوص مشکلات زیر ساختی ورزش این شهرستان گفت:تنها ورزشگاه شهرستان چرام به علت وضعیت آبیاری آن دچار مشکلاتی شده چرا که سیستم آبیاری آن نیمه تمام رها شده که موجب شده به روش سنتی آبیاری شود و اینکار موجب هدر رفت آب می شود.

وی افزود:در این خصوص نامه نگاری هایی با مسئولان کشوری و استانی انجام شده و امیدواریم با توجه به توجه ویژه نماینده چرام و کهگیلویه به ورزش و انتخاب دو تا از فوتبالی های مطرح به عنوان مشاوران ورزشی این عزیزان در خصوص توجه به زیر ساخت ها و تجهیز ورزشگاه چرام تنها میزبان مسابقات شهرستانی و استانی از تخریب این ورزشگاه جلگیری نمایند.

بزرگزاده ضمن تشکر از همه مسئولان و بویژه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان چرام ،نیروی انتظامی،اورژانس ۱۱۵ که در برگزاری لیگ فوتبال چرام همکاری داشتند تصریح کرد:توسعه فوتبال و ورزش شهرستان چرام نیازمند حمایت مسئولان است و امیدواریم نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به توسعه ورزش و جوانان مستعد و علاقه مند ورزش این شهرستان داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار