فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا گفت: دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را شکست
کد خبر: ۲۹۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 21 September 2016
به گزارش تابناک رضوی، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس در میدان 15 خرداد مشهد دفاع مقدس را جبهه‌ای به وسعت تاریخ توصیف کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس پرافتخارترین حادثه تاریخ معاصر ایران است که تبلور عینی ایمان، اراده، انگیزه، ایثار و شهادت‌طلبی جوانان این مرزوبوم و حماسه بی‌نظیر اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی مردم همیشه در صحنه است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی را برهم زننده تعادل و توازن قدرت‌های سیاسی در منطقه به‌ویژه آمریکا برشمرد و گفت: ایران پیش از انقلاب حافظ منافع آمریکا بود و پیروزی انقلاب ضربه سنگینی به این کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی وارد و این کشور در سال‌های پس‌ازآنقلاب از هر حربه‌ای برای تضعیف و براندازی نظام اسلامی استفاده کرد.

فرمانده قرارگاه شمال شرق نزاجا با اشاره به حمایت همه‌جانبه آمریکا و غالب کشورهای عربی منطقه از حمله صدام به ایران در سال 59 گفت: صدام پس از ملغی اعلام کردن قرارداد 1975 الجزایر به‌صورت یک‌طرفه در پادگان بعقوبه عراق پس از شلیک اولین گلوله به سمت ایران مدعی شد سه روز بعد در اهواز و یک هفته پس‌ازآن در میدان آزادی سخنرانی خواهد کرد.

جهانشاهی تصریح کرد: صدام که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد نیروی نظامی ایران سازمان‌دهی شده باشد 35 روز پشت دروازه خرمشهر نگه‌داشته شد و رزمندگان اسلام در سال‌های بعدی جنگ نیز با عملیات‌هایی نظیر ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، رمضان، بیت‌المقدس، بدر و ... توانستند ارتش تا بن دندان مسلح عراق را از خاک کشور بیرون کنند و یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندهند تا صدام به اهدافش برسد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ابهت شرق و غرب را شکست و به ملت ایران ثابت کرد که باید روی پای خویش بایستد، افزود: همان‌طور که واقعه عاشورا اسلام را بیمه کرد، دفاع مقدس ایران را بیمه کرد.

ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور با اشاره به پیشرفت‌های لجستیکی نیروهای مسلح پس از دفاع مقدس تصریح کرد: آمادگی رزمی و ایجاد و ارتقاء بازدارندگی نیروهای مسلح مانع حمله مستقیم و کلاسیک دشمن به ما شده و دشمن به این برآورد رسیده که حمله مستقیم به ایران پرهزینه‌تر از منافع آنان است فلذا با ایجاد گروه‌های تکفیری تروریستی در منطقه جنگ نیابتی علیه ما آغاز کرده است.

جهانشاهی به هوشیاری نیروهای امنیتی و نظامی و اشراف اطلاعاتی و رصد فعالیت دشمن و برگزاری رزمایش‌های متعدد در طول سال اشاره و تأکید کرد: رزمندگان اسلام با استفاده از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدید با حمایت و پشتیبانی مردم تحت امر مقام معظم رهبری آماده دفاع از مرزهای کشور در هر برهه زمانی هستند.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار