رئیس اداره تدارکات آموزش و پرورش کرمانشاه:
رئیس اداره تدارکات و خدمات آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ۱۵۶ هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان کرمانشاه در سامانه کتب درسی ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۲۹۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 19 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، برزو رازیانی باشاره به ثبت‌نام 156 هزار دانش آموز ابتدایی در سامانه کتب درسی اظهار داشت: در مقطع ابتدایی بر خلاف سنوات قبل فروش کتاب به صورت ثبت نام اینترنتی در سامانه کتب درسی است که از 157 هزار و 587 دانش آموز 156 هزار و 927 نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
رئیس اداره تدارکات و خدمات آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به آغاز توزیع کتب درسی میان دانش‌آموزان اول و دوم دبیرستان از 20 شهریورماه گفت: کتاب‌های این مقاطع از طریق کتاب فروشی‌های سطح شهر به فروش می‌رسد به همین منظور مراسم انتخاباتی برای تعیین نمایندگی کتاب فروشی‌ها برگزار و نمایندگانی انتخاب شدند.
رازیانی با اشاره به نرخ مصوب کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی عنوان کرد: قیمت کتب پایه اول ابتدایی 134 هزار ریال، پایه دوم ابتدایی 144 هزار ریال، پایه سوم 182 هزار ریال، پایه چهارم 188 هزار ریال، پایه پنجم 198 هزار ریال و پایه ششم ابتدایی 225 هزار ریال است.
وی با اشاره به دستوالعمل صادر شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش کشور در رابطه با خرید کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی از طریق سامانه اینترنتی بیان کرد: نرخ کتب درسی در پایه پیش دانشگاهی برای دانش‌آموزان رشته ریاضی و فیزیک 215 هزار ریال، دانش‌آموزان تجربی 221 هزار ریال، دانش‌آموزان انسانی مبلغ 217 هزار ریال، رشته معارف اسلامی 217 هزار ریال و رشته هنر 355 هزار ریال است.
رئیس اداره تدارکات و خدمات آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ کتب درسی دانش‌آموزان اهل تسنن در مقطع ابتدایی به دلیل کتاب هدیه آسمانی در تمام پایه‌ها 10000 هزار ریال افزایش دارد، افزود: همه دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه http://www.irtextbook.ir برای خرید کتب درسی خود ثبت نام کنند.وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه خرید کتب درسی از پانزدهم فروردین امسال گفت: تاکنون با توجه به آمار فروش کتب درسی بیش از 99 درصد دانش آموزان در مقاطع مختلف در این سامانه ثبت نام کرده‌اند و تعداد افراد باقی مانده دانش‌آموزان عشایری استان هستند که به دلیل نداشتن سامانه اینترنتی به طور مستقیم مبالغ کتب خود را تحویل مدیر مدارس می‌دهند.
رازیانی نرخ کتب درسی را برای پایه هفتم مقطع راهنمایی 374 هزار ریال پایه هشتم 315 هزار ریال، پایه نهم 326 هزار ریال دانست و اظهار کرد: توزیع کتب درسی برای مقطع ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش و کتب مقطع راهنمایی و دبیرستان از سوی کتاب فروشی ‌ای سطح شهر انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امسال پایه دوم دبیرستان فاقد دانش‌آموز است، گفت: نرخ کتب درسی پایه دهم دبیرستان برای دانش‌آموزان انسانی، ریاضی و تجربی 430 هزار ریال و برای پایه سوم رشته تجربی 324 هزار ریال، رشته ریاضی 407 هزار ریال و دانش‌آموزان انسانی 346 هزار ریال است.
رئیس اداره تدارکات و خدمات آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع امسال مشکلی از نظر کمبود کتب درسی در سطح استان وجود ندارد، عنوان کرد: نرخ کتب درسی بر اساس قیمت پشت جلد آنها است و هیچ فروشنده‌ای حق افزایش قیمت این کتب را ندارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار