مدیرکل استاندارد استان قم از معرفی ۵ واحد متخلف در زمینه جعل نشان استاندارد به مراجع قضایی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 17 September 2016
به گزارش تابناک قم، منصور فرزانه با اشاره به حساسیت‌های اداره استاندارد برای مواد خوراکی و غذایی اظهار داشت: سعی کرده‌ایم نظارت‌ها در این زمینه بیشتر شود ولی متأسفانه مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که برخی واحدهای تولیدی در استان نشان دولتی استاندارد را جعل می‌کنند.

وی بابیان اینکه در ابتدا به علت رکود موجود در کشور به این واحدها تذکر داده و حتی تعاملاتی شد، افزود: با توجه به تأکیدات استاندار در برخورد جدی با موضوع جعل نشان استاندارد دیگر اغماضی انجام نشد و برای 5 پرونده اعلام‌جرم و به‌مراجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به اینکه برخی از این پرونده‌ها مربوط به تولید مواد غذایی و وسایل خانگی هستند، تصریح کرد: اگر مصرف‌کننده‌ای کالای غیراستاندارد خریداری کند، 50 درصد مقصر است ولی اگر کالایی خریداری کند که نشان جعلی استاندارد دارد، مصرف‌کننده مقصر نیست.

وی ادامه داد: ما با شدت با این‌گونه مسائل در قم برخورد خواهیم کرد و با آنکه مطمئن هستیم تبعات دارد ولی محکم ایستاده‌ایم تا از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کنیم حتی اگر منجر به تعطیلی کارخانه‌ای شود.

فرزانه عنوان کرد: بازی با جان مردم شوخی نیست و کسانی که با مواد غذایی غیراستاندارد و تولید وسایل غیراستاندارد جان مردم را به خطر می‌اندازند مطمئناً باید با آنها محکم برخورد شود تا جلوی اتفاقات آینده گرفته شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار