در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان مطرح شد:
ابراهیم مبارک‌قدم بعد از ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: در بارندگی تاریخ 12 شهریور ماه جاری مراوه‌تپه بیشترین آسیب را از وقوع سیلاب دیده است.
کد خبر: ۲۹۴۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۱ 11 September 2016

در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان بر قرار داشتن وضعیت 500 خانوار غرب گلستان در خطر سیل تأکید شد.

ابراهیم مبارک‌قدم بعد از ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: در بارندگی تاریخ 12 شهریور ماه جاری مراوه‌تپه بیشترین آسیب را از وقوع سیلاب دیده است.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در هر دو تاریخ 12 و 17 شهریور ماه جاری بارندگی‌های شدید باعث وقوع سیلاب در استان شد اما تمامی مشکلات قابل مدیریت بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: بعد از اخطاریه‌های هواشناسی در سطح استان 17 اکیپ به صورت 24 ساعته در حالت آماده‌‌باش قرار داشت و راهدارخانه‌های شرق و غرب استان به صورت ویژه فعال شد.

مبارک‌قدم تأکید کرد: در بارش 17 شهریور ماه جاری، وقوع سیلاب در محور گرگان به کردکوی در محدوده روستای گرجی محله باعث مسدودی محور اصلی شد که بلافاصله تیم‌های امدادی وارد عمل شده و بخش شمالی این محور تا صبح روز بعد از بارش‌های شدید، آزادسازی شد.

وی اضافه کرد: در بخش جنوبی محور با توجه به وجود درخت و گل و لای ناشی از سیلاب در مسیر وجود داشت، تردد خودروها در این منطقه میسر نبود که با اقدامات و همکاری خوب فرمانداران و شهرداران دو شهرستان بندرترکمن و کردکوی و حضور خودروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی، این مسیر تا ظهر روز 18 شهریور کامل پاکسازی شد و تردد خودروها در محور انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص علت انتقال بار ترافیکی از محور اصلی به سمت جاده قدیم گرگان به کردکوی و عدم انتقال ترافیک به سمت کردکوی، بندرترکمن، آق‌قلا و گرگان، خاطرنشان کرد: این تصمیم توسط پلیس‌راه گرفته شد و بارش باران در محور قدیم گرگان به کردکوی بسیار کمتر از محور اصلی گزارش شد.

مبارک‌قدم بیان کرد: در آن محور مسیر به سرعت توسط راهداری بازگشایی شد و برخی مشکلاتی که در محور وجود داشت به سرعت برطرف شد و با وجود آنکه غریب به یک هزار خودرو در محور دچار مشکل شدند و پشت سیلاب متوقف شده بودند، اما این بار ترافیکی به سرعت با استفاده از محور قدیم گرگان به کردکوی از محور اصلی تخلیه شد و ترافیک روان در جریان بود.



عدم هماهنگی پلیس و فرمانداری کردکوی در سیلاب اخیر

از سوی دیگر فرماندار شهرستان کردکوی پس از اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی بر این اعتقاد بود که پلیس‌راه هماهنگی لازم را در این عرصه نداشته و در نهایت ساعت 23 و 30 دقیقه ورود خودروها از ابتدای ورودی شهرستان کردکوی ممنوع شد و خودروها به سمت بندرترکمن هدایت شدند.

مجتبی جمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه در سیلاب اخیر همکاری مردم بسیار خوب بود و توانستیم با همکاری مردم، مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه محورهای شهرستان کردکوی به شدت سیل‌گیر است و اگر در این حوزه اقدامی انجام نشود به طور قطع در آینده مشکلات بزرگتری خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان کردکوی تبیین کرد: در این شهرستان 500 خانوار تحت تاثیر خطرات سیل هستند و باید برای این مسئله تمهیدات ویژه استانی اندیشیده شود.

جمالی در پایان چنین توضیح داد: ما در مدیریت بعد از سیل مشکل داریم و متاسفانه هنوز روستاهایی هستند که در سیل اخیر دچار مشکل شدند و هنوز اقدام موثری برای آنها انجام نشده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار