کد خبر: ۲۹۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 04 September 2016
 دکتر نجفی زاده رئیس انجمن اهداء عضو ایران برای گسترش فرهنگ اهدای عضو با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه گرگان دیدار کرد در این دیدار که رییس دانشگاه، معاون درمان و مدیر درمان نیز حضور داشتند.

 دکتر نجفی زاده در این دیدار گفت: آمار رضایت اهدای عضو در ایران ۷۰ درصد است و سالانه نیز به ۸۰۰ نفر اهدای عضو انجام می شود و در سطح کشور ۲۵ هزار بیمار نیازمند به عضو وجود دارد و در روز نیز هفت تا ۱۰ بیمار نیازمند به دلیل انجام نشدن اهدای عضو فوت می کنند.

رئیس انجمن اهداء عضو ایران خاطرنشان کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد که در سطح کشور به ۷۳ مرکز پیوند کلیه نیاز است و بسیاری از بیماران نیز به دلیل نبود مرکز پیوند اعضاء در استان خود، در مسیر رفتن به استان های دیگر برای اهدای عضو فوت می کنند.

 
وی ادامه داد: در استان گلستان اهدا کننده و اعضای کافی پیوند وجود دارد اما در سال های گذشته از این ظرفیت بسیار خوب به درستی استفاده نشد که می توان یکی از دلایل اصلی آن را نبود مراکز پیوند اعضاء در استان گلستان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضای خود می تواند یک تا هشت بیمار را از فوت نجات دهد و حتی می تواند یک تا ۵۳ فرد را از معلولیت برهاند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه گرگان نیز با استقبال از لزوم گسترش فرهنگ اهدای عضو  گفت :با توجه به فتوای بزرگان این امر یک موضوع بسیار نیکو و در راستای نجات جان بیماران است و لازمه گسترش آن اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درجامعه است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار