معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان این‌که قم در 2 انتخابات اخیر کم تنش‌ترین و بانشاط‌ترین دوره سیاسی خود را سپری کرد، گفت: بلوغ سیاسی - امنیتی قم می‌تواند الگوی جریان‌های سیاسی کشور باشد.
کد خبر: ۲۸۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶ 23 August 2016
به گزارش تابناک قم، «احد جمالی» با بیان این‌که نخبگان و عقلای سیاسی - فرهنگی استان از وضع امنیتی و سیاسی قم راضی هستند اظهار کرد: ما وظیفه داریم هر کسی را که در چارچوب قانون اظهارنظر می‌کند حمایت و امنیت لازم را فراهم کنیم. وی با تأکید بر این‌که ملاک فعالیت‌های سیاسی عمل و اتکا به قانون اساسی است، گفت: ملت قم از شعور اجتماعی و سیاسی خوبی برخوردار هستند و هر گونه فعالیت و جریان سیاسی را که برای اهداف نظام کار کند را می‌پذیرند.

ایجاد همگرایی و نشاط در احزاب سیاسی

جمالی با اشاره به فعالیت 10 ماهه خود در استانداری قم گفت: برگزاری نشست‌های مشترک و صمیمانه میان احزاب سیاسی، برگزاری 3 نشست با استاندار قم و ایجاد همگرایی میان احزاب برای تامین منافع ملی از جمله عملکردهای شاخص استانداری قم بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان این‌که قم از ظرفیت‌های سیاسی بارزی در کشور برخوردار است، گفت: معمولا منشا برخی بدعت‌های دینی شهرهای مذهبی  هستند و به این دلیل حفظ امنیت اجتماعی در شهرهای مذهبی بسیار حساس است.

جمالی استفاده درست از ظرفیت‌های حوزه را از جمله فعالیت‌های شاخص معاونت سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار قم ارزیابی کرد و گفت: بزرگ‌ترین دغدغه مدیران استان رفع مسائل فرهنگی، معضلات اجتماعی و انحرافات دینی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم به طرح‌های جامع امنیتی استان اشاره کرد و گفت: محورها و کمربند امنیتی استان مسئولیت حفاظت و حمایت از حرم کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و مراکز دینی و علمی برجسته را برعهده دارد. وی برخورداری از امنیت اجتماعی - سیاسی را مهم‌ترین نیاز مردم دانست و گفت: قم از نظر امنیتی باید به جایگاه فراملی دست یابد.

قم باید برای فعالیت‌های سیاسی امن باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با اشاره به استکبار جهانی با  اشاره به این که  مزدوران کشورهای همجوار به امنیت کشورمان چشم طمع دوخته اند، گفت: علم کردن جریان‌های تکفیری و گروه‌های افراطی در منطقه با هدف به چالش کشیدن امنیت جمهوری اسلامی طراحی شده است. 

جمالی با تأکید بر این‌که کشور در برهه کنونی به انسجام ملی و همگرایی احزاب سیاسی نیاز دارد گفت: جمهوری اسلامی به مدد خون شهدا و زعامت امام(ره) و هوشیاری مقام معظم رهبری امن‌ترین و سالم‌ترین حکومت اسلامی را تشکیل داده است.

 وی با بیان این‌که قم باید برای فعالیت‌های سیاسی همه گروه‌های فکری معتقد به نظام امن باشد گفت: هر گروهی که قانون اساسی را ملاک فعالیت‌های خود قرار دهد مورد حمایت ما قرار دارد.

جمالی با بیان این‌که اگر با مردم شفاف، منطقی و بدون حاشیه برخورد کنیم شرایط نظام را درک می‌کنند افزود: مردم قم در 2 انتخابات اخیر به خوبی نشان دادند که می‌توانند سالم‌ترین و با نشاط‌ترین و کم تنش‌ترین فعالیت‌های سیاسی انتخاباتی را انجام دهند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار