مدیر کل کمیته امداد خبر داد
محبی: تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان هفت هزار و 196 نفر است که دو هزار و 252 نفر از آنها زیر 18 سال هستند و تعداد پنج هزار و 498 حامی، سرپرستی از این ایتام را برعهده دارند.
کد خبر: ۲۷۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 16 August 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از حمایت پنج هزار و 498 حامی نیکوکار از ایتام کمیته امداد استان از ابتدای سال 92 تاکنون خبر داد.

 فرید محبی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات ایتام در این نهاد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دین مبین اسلام نیز بر این امر تأکید زیادی دارد، گفت: طرح اکرام ایتام کمیته امداد یکی از موفق ترین برنامه های این نهاد در حمایت از نیازمندان و بخصوص ایتام تحت حمایت است که در این طرح سرپرستی ایتام به حامیان نیکوکار واگذار می شود.

محبی افزود: تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان هفت هزار و 196 نفر است که دو هزار و 252 نفر از آنها زیر 18 سال هستند و تعداد پنج هزار و 498 حامی، سرپرستی از این ایتام را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه حامیان ایتام از ابتدای سال 92 تاکنون قریب به 100میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند، بیان کرد: سرانه واریزی برای هر یتیم به صورت ماهانه 730 هزار ریال و سرانه واریزی توسط هر حامی 300 هزار ریال است.

محبی از اجرای طرح طاها (بیمه ایتام) این نهاد خبر داد و افزود: این طرح با هدف تأمین آتیه ایتام تحت حمایت اجرا می‌شود و از ابتدای راه‌اندازی این طرح، تعداد 190 نفر از ایتام استان از بیمه آتیه ایتام برخوردار شدند.

وی با تأکید بر این‌که طرح طاها بهترین شیوه برای تامین آینده ایتام است، گفت: ماهیانه مبلغی از کمک های حامیان، به حساب یکی از شرکت‌های بیمه‌ای طرف قرارداد واریز می شود که ایتام تحت حمایت پس از رسیدن به سن قانونی می توانند از آن به عنوان یک سرمایه شغلی، تحصیلی و ازدواج استفاده کنند.

محبی ادامه داد: کمیته امداد استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در سرفصل کمک های موردی ویژه به افراد نیازمند، کمک هزینه پوشاک و افطاری به تعداد 37 هزار و 850 خانوار بالغ بر 45 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی مساعدت کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد در حمایت از مددجویان است، یادآور شد: تعداد 14 هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.

محبی با بیان اینکه از ابتدای سال 92 تاکنون 80 میلیارد ریال برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان هزینه شده است، اضافه کرد: این مبلغ برای کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، اسکان 430 دانش آموز به صورت سالانه در مجتمع های فرهنگی، اعزام دو هزار و 200 نفر به اردو و حضور یک هزار و 480 نفر به کانونهای کمیته امداد و سایر کانونها، آموزش سه هزار و 182 نفر با رویکرد فرهنگی، اعتقادی، ترک اعتیاد و مشاوره و سایر آموزش ها پرداخت شده است.

وی پرداخت 970 میلیارد ریال کمک معیشت به 92 هزار و 244 مددجو را از دیگر خدمات این نهاد برشمرد و با تأکید بر اینکه میزان توانمندی این نهاد به اندازه تامین نیازهای مددجویان تحت پوشش نیست، گفت: همکاری مستمر و حمایت خیران و نیکوکاران می تواند بخش زیادی از نیازهای ایتام را برطرف نماید و این امر با اطلاع رسانی درست اصحاب رسانه و آگاه سازی مردم از نیازمندیهای کمیته امداد محقق می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار