عضو شورای اسلامی شهر یزد و عضو مجمع خیران مدرسه ساز استان یزد از فرسودگی ۳۵ درصد مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 15 August 2016
به گزارش تابناک یزدامیرحسین رادمنش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه در کنار ۳۵ درصد مدارس فرسوده، ۲۶ مدرسه نیز در استان یزد نیاز است، اظهار داشت: علاوه بر این در هر مدرسه نیز با کمبود حداقل یک کلاس درس مواجه هستیم.

وی بیان کرد: رسیدگی به این امور و تامین نیازهای آموزشی مدارس از عهده آموزش و پرورش به تنهایی خارج است و نیاز به مشارکت دستگاه‌های مختلف و خیران است.

رادمنش با بیان اینکه خیران همواره در صحنه بوده و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند، گفت: شهرداری ها نیز قرار است یک درصد بودجه خود را به عمران مدارس اختصاص دهند که البته هنوز بودجه شهرداری یزد وصول نشده است.

وی به بیان راهکارهای همکاری میان آموزش و پرورش و شهرداری یزد پرداخت و بیان کرد: تغییر کاربری برخی مدارس به ویژه مدارس متروکه که قابلیت تجاری دارند، پرداخت تسهیلات به ساخت فضاهای آموزشی در بافت تاریخی یزد و ... از جمله این موارد است.

افزایش تعامل آموزش و پرورش و شهرداری یزد در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری

شهردار یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در قالب تفاهمنامه های مختلف همکاریهایی با آموزش و پرورش داشته ایم، افزود: تخصیص اعتبار برای ساماندهی مدارس از جمله این موارد است که بخشی از آن سال گذشته انجام شد و امسال نیز در موارد ضروری آمادگی برای انجام این همکاری وجود دارد.

محمدرضا عظیمی زاده با اشاره به آمادگی شهرداری برای دریافت مدارس و فضاهای متروکه از ‌آموزش و پرورش و تغییر کاربری آنها و تبدیل به فضاهای عمومی نظیر پارکینگ، عنوان کرد: در قبال این ساختمان‌ها، در مدارسی که نیازمند کار عمرانی هستند، فعالیت خود را آغاز خواهیم کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار