کد خبر: ۲۶۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 23 July 2016
محسن محمدی معین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناطق آزاد در کشور هر کدام براساس تعریف و پتانسیل هایی راه اندازی شدند و براساس آن برنامه ها و اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی گفت: حمل و نقل و ترانزیت براین اساس اصلی ترین مزیت اقتصادی و تجاری سازمان منطقه آزاد چابهار تعیین شده است.
وی ادامه داد: امسال به همین منظور دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، تشکیلات سازمانی این منطقه آزاد را تغییر داده و یک حوزه معاونت را تحت عنوان «معاونت حمل و نقل و ترانزیت» به چارت تشکیلاتی این سازمان برای انجام فعالیت های ترانزیتی اضافه کرده است.
معاون ترانزیت و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: زیرساخت های ترانزیتی شامل راه های ارتباطی و ترانزیتی این شهرستان به مرکز استان سیستان و بلوچستان و استان همجوار هرمزگان، راه آهن چابهار- زاهدان، احداث فرودگاه بین المللی، راه اندازی خط مسافری کشتیرانی به کشورهای متصل به اقیانوس هند در حال انجام است.
محمدی معین بیان کرد: تلاش های زیادی هیات مدیره برای برقراری خط مسافری کشتیرانی در طول سالهای اخیر با رایزنی های متعدد با کشورهای هم مرز آبی چابهار از جمله عمان و پاکستان انجام داده است.
وی افزود: باید تمامی زمینه های حضور سرمایه گذاران و گردشگران به چابهار فراهم شود تا بتوانند از طریق ریلی، هوایی، دریایی و زمینی به این منطقه تجاری و اقتصادی سفر کنند.
وی گفت: راه آهن چابهار- ایرانشهر با پیشرفت بالای 30 درصد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)در حال انجام است و در آینده به زاهدان متصل و چابهار را به شبکه ریلی کشور متصل می کند.
وی افزود: ساخت فرودگاه از دیگر اقدامات منطقه آزاد چابهار است که در سالجاری کار ساخت آن در زمینی به مساحت 2 هزار و500 هکتار و اعتبار اولیه هزار میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
معاون ترانزیت و حمل و نقل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ترانزیت کالا به کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه از دیگر اهداف منطقه آزاد است که با توافق سه جانبه هند، افغانستان و ایران این امر پس از انجام تشریفات قانونی و آماده شدن زیرساخت های ریلی و جاده ترانزیتی محقق می شود.
چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در جنوبی ترین منطقه مکرانِ بلوچستان تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار