بررسی مشکلات لنده در پاسخ به تابناک کهگیلویه وبویراحمد
نشست خبری شهردار و شورای شهر لنده با حضور خبرنگاران این شهرستان برگزار شد که در این بین خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،با توجه به برنامه ریزی قبلی تعدادی از سئوالات شهروندان لنده ای را آماده و از شهردار این شهر در قالب همین نشست خبری پرسید
کد خبر: ۲۶۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 18 July 2016
نشست خبری شهردار و شورای شهر لنده با حضور خبرنگاران این شهرستان برگزار شد که در این بین خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،با توجه به برنامه ریزی قبلی تعدادی از سئوالات شهروندان لنده ای را آماده و از شهردار این شهر در قالب همین نشست خبری پرسید که این پرسش و پاسخ خبرنگار تابناک کهگیلویه وبویراحمد با مهندس تقی زاده منتشر می شود.
باتوجه به اینکه حسین پناهی ازچهرهای ملی و محبوب هنر،شعر،موسیقی،تئاتر و تلویزیون بوده و خانواده ایشان همیشه در شهر لنده بوده و هستند ،چرا خیابان،و یا مجموعه ای فرهنگی هنری یا تفریحی به نام ایشان نام گذاری نشده است؟؟
شورای نام گذاری درسطح شهرستان هست  و شهرداری هم یک عضو ولی به عنوان یک درخواست که شخصا هم علاقه به شخصیت حسین پناهی دارم تقدیم شورای نام گذاری خواهیم کرد.

شهرک های سراسیاب و شهرک فجر و باران به لحاظ حقوق شهروندی مشکلات زیادی دارند در این زمینه چه برنامه ای دارید؟
بله،قبول دارم ،ولی از بیرون که به قضایا نگاه کنید چنین به نظرمیرسد اما باید بدانیدشهرکی مانند شهرک سراسیاب مدت زیادی نیست که به شهر پیوسته و تا چند وقت پیش زیر نظر بنیاد مسکن اداره میشد.حال که به لحاظ تقسیم بندی جدید ،شهرداری موظف به خدمت رسانی است: اولا زمان میبرد، ثانیأ مردم این مناطق باید همکاری کنند به طور مثال گاهی در رسانه ها و فضای مجازی هم شاهد هستیم که فلان شهرک فلان مشکل رادارد به طور مثال جدول گذاری ،شهرداری در هر دو شهرک تا جایی که امکان داشت و معارض نداشت جدول گذاری انجام داد.
شهرک باران از دیگرشهرک های لنده است که ورودی این شهرک نیز مشکلاتی دارد خصوصا در فصل زمستان ولی دوست دارم این نکته را در جمع خبرنگاران بگویم ،چهار جلسه شهرداری و شورا و چندین جلسه از طریق فرمانداری گذاشته شد اما مالکین زمین های مجاور قانع به همکاری نشدند.
تعدادی ازکارگران روزمزد شما شاکی هستند که برای شهرداری کار می کنند و سه الی چهار ماه حقوق طلب کارند ایا کارگری که اگر یک ماه پشت سرهم پیش شما کار کندحقوقش یک ملیون می شود باید بدین صورت دست مزدش پرداخت شود؟
حقوق ماه های دی ، بهمن و اسفند پرداخت شد ولی حقوق سه ماهه اول امسال را طلبکار هستند هرچند شهرداری در این مدت دست مزد کارگران روزمزد را با کم و زیاد پرداخت میکند و درپاره ای از مواقع پرداختی نداریم از طریق قراردادی که با تعدادی از فروشگاه های شهر بسته ایم این کارگران میتوانند از این فروشگاه ها به حساب شهرداری خرید نمایند و نکته دیگر در مراحل بعد سعی می شود با کارگرانی که با این شرایط می توانند کنار بیانند استفاده نماییم زیرا شهرداری از آن دسته نهادهایی است که در پاره ای از مواقع به دلیل مشکلات مالی حقوق پرسنل را نیز با تاخیر پرداخت مینماید. لازم به ذکر است وضع چنین پرداختی های مربوط میشود به زمانی که شهرداری دچار مشکلات پرداختی میشود نه اینکه همیشه چنین وضعیتی حاکم باشد.
در مسیر خروجی شهر به طرف دهدشت جنب ترمینال و پارک ورودی که محل اوقات فراغت شهروندان است شهرداری زباله های شهر را دپو می کند که این مسئله اولا باعث زشت شدن چهره شهر و در ثانی به لحاظ بهداشتی مشکلاتی را پدید می اورد، چرا باید در محیط درونی شهر چنین جایگاهی برای دپو کردن زباله ها درنظر گرفته شود؟
این مسئله دغدغه خود من نیز هست و این محل جایگاه مناسبی نیست برای دپو کردن زباله ها هر چند کمتر از نیم روز زباله ها در این محل می مانند ولی در دستورکار شهرداری قرار می گیرد و با راه اندازی محل جدید در اسرع وقت جابجای صورت میگیرد. و شهروندان نیز در صورت در نظر داشتن جایی مناسب می توانند با روابط عمومی و یا پرسنل شهرداری هماهنگ کنند.
چرا در زمان ساخت پارک و فضاهای تفریحی به فکر راه اندازی محل های کوچک ورزش مانند زمین والیبال یا زمین فوتسال و..... نیستید؟
درنقشه وطراحی پارک امیدچنین برنامه ای داریم که با راه اندازی فازدوم این پارک نزدیک به هفت هزارمتربه سرانه ورزش تفریحی شهراضاف میشود.
ایا در ساختار اداری شهرداری شهر به معرفی یک نفر به عنوان سخن گو نیاز نیست که جوابگوی مردم و خبرنگاران باشد؟
دراین زمینه با اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری مشورت لازم می شود در صورت نیاز عملی میشود.
آیا شهرداری به مسائل ورزشی اهمیت می دهد؟
تا الان نشده است ورزشکارانی حال تکی یا گروهی به دفتر شهردار بیایند و دست خالی رفته باشند . آن اندازه که توان داشتیم کمک کرده ایم .
همانگونه که مستحضرید تعدادی از جوانان شهر در بازار پخش مواد لبنی مشغول به فعالیت هستند، چرا شهرداری جلوی شرکت های پخش مواد لبنی که از بیرون به شهر می ایند را نمی گیرد تا باعث از بین رفتن بازار کار شهروندان نشوند؟
اولا شرکت هایی هستند که مجوز فروش دارند و قانونا در صورت پرداخت عوارض منع قانونی ندارند و با فروشندگان غیره قانونی هم از طرف شهرداری و سایر نهادها یقینأ برخورد خواهدشد ثانیا بحث رقابت و بازاریابی و مشتری مداری می تواند تاثیر داشته باشد به طور مثال مغازه دار خورده فروش باید جنسی را تهیه نماید که مشتری از ایشان می خواهد آیا فروشگاه های لبنی لنده تمام محصولات با برندهای مختلف را عرضه می کنند .
در قسمت هایی از شهر خصوصا انتهای خیابان امام خمینی پیاده رو ها توسط جوشکارها مسدود شده است در این باره چه برنامه ای دارید؟
قبلا قسمت های دیگر شهر هم شاهد چنین مزاحمت هایی از سوی بعضی از اصناف صورت میگرفت که خوشبختانه نود درصد خیابان اصلی پیاده روهای ان باز است و این قسمت از شهر را حتما پیگیری خواهیم کرد.

آیا واحدی به نام واحد فرهنگی در شهرداری فعالیت می کند؟
بله واحد فرهنگی شهرداری دایر گردید و میزان رضایت مندی از کارهای فرهنگی را با تعاملی که با دفتر ستاد نماز جمعه ، سپاه پاسداران ، سازمان تبلیغات اسلامی و... داشته ایم بالا برده ایم و تقریبا در تمام فعالیتهای فرهنگی برگزار شده در سطح شهرستان شهرداری کمک کار بوده است.
وضعیت ورودی خیابان سادات و وصل آن به میدان کشاورز ،کی عملیاتی می شود؟
برای انجام اینکار با شرایط اعلام شده به معارضین که تحویل زمین در نقطه ی دیگر شهر از طرف شهرداری صورت می گیرد  مشکل این خیابان که اتفاقا می تواند نمای زیبایی به این قسمت از شهر را بدهد حل خواهد شد که امید است همشهریان در جاهایی که گره یک خیابان یا کوچه بدست انها باز میشود نیز همکاری نمایند.
انتهای بلوار خیابان شهید مطهری و وصل ان به میدان کشاورز ،کی حل خواهد شد ایا حتما باید اتفاق ناگواری صورت گیرد تا این بریدگی بسته شود؟
شهرداری برای بستن بریدگی های که وجود دارد تابع دستور شورای ترافیک است این مشکل را از طریق شورای ترافیک نیز پیگیری نمایید با دستور شورای ترافیک شهرداری اقدام می کند.
آسفالت خیابان سادات کی به سرانجام خواهد رسید؟
در بحث اسفالت خیابان سادات باید بگویم که عدم هماهنگی میان ادارات خدماتی باعث می شود روند تکمیل آسفالت به کندی صورت گیرد. اما در نهایت ظرف مدت نه چندان طولانی قضیه اسفالت خیابان سادات تمام خواهد شد.
وضعیت سیل بند شمال شهر لنده در چه مرحله ای از برنامه های شهردا ی است ؟
اولین اقدام شهرداری بحث پیشگیری از ورود آبهای سطحی می باشد که نیاز به همکاری مردم منطقه نیز دارد تا اینکه آبهای سطحی و خانگی به سیل بند ورود پیدا نکنند. و بحث ایمن سازی این سیل بند در حال بررسی و کار کارشناسی است و نقاط حادثه خیز در اولویت کاری خواهد بود.
در پایان لازم به توضیح است با توجه به راه اندازی کانال تلگرامی مختص هر شهرستان استان برای پیگیری مهمترین خبر های داخلی و خارجی و همچنین خبرهای اختصاصی شهرستان لنده می توانید به کانال تلگرامی تابناک در این شهرستان بپردازید.
لینک کانال تلگرامی تابناک در شهرستان لنده
https://telegram.me/joinchat/BjoEXj7B4Et28YdSxMhguA

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار