مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 18 هزار و 500 معلول در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 14 July 2016
به گزارش ایسنا، منطقه کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی‌رضا موسوی‌امجد در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: 18 هزار و 500 معلول در استان وجود دارد که از این تعداد 5900 نفر معلولیت شدید دارند که تاکنون در زمینه ارائه خدمات مطلوب به این افراد از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: بنا داریم با ارائه‌ آموزش های فنی و حرفه‌ای و جذب تسهیلات اشتغال و مسکن نسبت به توانمندسازی معلولان اقدام کنیم و تاکنون در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تفاهم نامه ای با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف فراگیری آموزش‌های لازم در رشته‌های مختلف برای معلولان امضاء کرده ایم.

موسوی تصریح کرد: مهمترین دغدغه مجموعه بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بحث اشتغال و سرپناه جامعه هدف این سازمان است.

وی از تشکیل 32 گروه همیار در قالب تعاونی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و عنوان کرد: این افراد و گروه‌ها از تسهیلات بانکی تا سقف بیش از 25 میلیون تومان و خرید و عرضه محصولات آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انتظار می رود با توجه به اینکه مددجویان در شرایط بد معیشتی به سر می‌برند بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها حمایت بیشتری داشته باشند.

موسوی‌امجد ادامه داد: یکی از شاخص‌های توانمندسازی در بحث معلولین، تحصیلات عالی و ادامه تحصیل است که در حال حاضر بخش عمده ای از معلولان دارای مدرک لیسانس، ارشد و دکترا داریم که شهریه آنان را تا 70 درصد پرداخت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و فنی‌و‌حرفه‌ای منعقد شده که بر‌اساس آن برای خانواده‌های معلولین و از کار ‌افتاده که نیازمند آموزش فنی‌وحرفه‌ای باشند می‌توانند به ادارات بهزیستی و واحد‌های سازمان برای شرکت در کلاس‌ها مراجعه کنند و وقتی این گواهی فنی و حرفه‌ای صادر شود زمینه تسهیلات بانکی برای اشتغال این عزیزان فراهم می‌شود.

موسوی‌امجد سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی در زمینه مسکن معلولان منعقد کرد، تصریح کرد: تمام خانواده‌های دو معلول به بالا زیرپوشش سازمان بهزیستی که فاقد مسکن هستند، با داشتن شرایط لازم و پر نبودن فرم جیم تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: تلفن های 123 و 1480 در زمینه مسائل مشاوره ای در طول روز آماده ارائه مشاوره تلفنی رایگان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که همه روزه مردم می توانند از ساعت 8 صبح تا 17 عصر تماس داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با یبان اینکه نداشتن آگاهی را مهمترین دلیل نرخ بالای معلولیت در این استان است، و تصریح کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها آگاهی بخشی کنند چراکه بسیاری از معلولیت‌ها به علت بی‌توجهی و آگاه نبودن خانواده‌هاست.

موسوی از افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مددجویان بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد در پارک یاسوج خبر داد و افزود: این نمایشگاه تا پایان هفته بهزیستی از ساعت 8 صبح تا آخر شب برای بازدید علاقمندان دایر است.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند در راستای آگاه سازی مردم و آشنایی با فعالیتهای مختلف بهزیستی نقش مهمی داشته باشند، گفت: بسیاری از معلولیتها در کودکان نتیجه ناآگاهی والدین است و آموزش در این راستا می تواند نقش مهمی داشته باشد که رسانه‌ها می توانند در راستای آگاه‌سازی جامعه به منظور کاهش معلولیتها نقش مهمی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو در ساماندهی کودکان کار بوده که ساماندهی کودکان کار مستلزم همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه است.

موسوی امجد با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی به کودکان کار بررسی و مقابله با آسیب‌ها است، عنوان کرد: بهزیستی به عنوان یک بخش از ساماندهی کودکان کار بر حسب وظیفه اقداماتی را در این راستا انجام می‌دهد.

وی کودک کار در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم اما خیابانی در این استان نداریم، خاطرنشان کرد: ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیازمند حمایت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد، نیروی انتظامی، شهرداری، دادگستری، فنی و حرفه‌ای و دیگر نهادهاست.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در هفته آینده راه اندازی می شود که در این مرکز خدمات به صورت روزانه به جامعه هدف ارائه و آموزش‌های لازم ویژه‌ خانواده‌ها در مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، ۲۳ تا ۲۸ تیرماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار