عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز کشور در این مؤسسه تولید می‌شود گفت: در حال کار بر روی تولید واکسن‌های نسل جدید هستیم.
کد خبر: ۲۶۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 14 July 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد مجید ابراهیمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگارن با اشاره به قدمت مؤسسه رازی اظهار داشت: این مؤسسه با مراکز پژوهشی بین‌المللی شامل مرکز تشخیص بیماری‌های واگیر دام و طیور، سازمان خواربار و کشاورزی، سازمان بهداشت جهانی و غیره و همچنین دانشگاه‌های داخلی ارتباط علمی دارد.

وی با بیان اینکه این مؤسسه در پی تکمیل سبد کالای مصرف‌کنندگان واکسن در ایران است افزود: در سال‌های اخیر تولید واکسن‌های موردنیاز کشور در دستور کار مؤسسه رازی قرار گرفته که نمونه بارز آن واکسن "گامبرو" است که در سال 90 تولید آن کلید خورد.

ابراهیمی تولید انبوه واکسن‌های روغنی چندگانه را از دیگر اقدامات مؤسسه رازی دانست و بیان کرد: واکسن‌های دامی شامل ppr که یک واکسن استراتژیک است از دیگر تولیدات انبوه مؤسسه رازی است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از 9 واکسن موردنیاز انسان، 7 واکسن در مؤسسه رازی تولید می‌شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: علاوه بر این، حدود 80 درصد از واکسن‌های دامی و حدود 70 درصد از واکسن‌‌های طیور در این مؤسسه تولید می‌شوند.

ابراهیمی سرم عقرب‌گزیدگی و مارگزیدگی را از دیگر تولیدات مهم مؤسسه رازی دانست و عنوان کرد: این مؤسسه تلاش می‌کند در راستای عمل به منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، نیازهای کشور را کیفیت و کمیت لازم در داخل تولید کند.

وی تصریح کرد: هر چه که این مؤسسه بتواند واکسن‌های موردنیاز کشور را در داخل تولید کند به اقتصاد کشور کمک می‌شود و این موضوع مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تأکید کرد: تولید انبوه واکسن‎های موردنیاز کشور در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی از برنامه‌های مؤسسه رازی است.

ابراهیمی زیرساخت‌های تولید واکسن را شامل پرسنل متخصص و باتجربه، آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته و مواد و لوام تولید واکسن عنوان کرد و گفت: مؤسسه رازی از همه این زیرساخت‌ها برخوردار است به همین علت تصمیم گرفته شد واکسن‌های موردنیاز که بستر تولید آنها در مؤسسه وجود دارد در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حداقل 4 یا 5 سال برای تولید یک فرآورده زمان لازم است اظهار کرد: در حال حاضر در حال کار بر روی واکسن‌های نسل جدید هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار