رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: تکمیل سریع‌تر پروژه‌های عمرانی و برنامه‌ریزی برای واگذاری مناسب آنها به بخش خصوصی ضروری است.
کد خبر: ۲۵۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 10 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی‌تختی ظهر امروز در حاشیه نشستی با موضوع بررسی راهکارهای تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور اظهار کرد: منابع ملی وسیعی صرف اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در کشور شده و تا این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری نرسند، تأثیر آن در اقتصاد و زندگی مردم نمایان نخواهد شد.
 
وی برنامه‌ریزی برای تکمیل این پروژه‌ها را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: منابع دولتی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان‌های مختلف کشور محدود است و امکان تخصیص منابع در کوتاه‌مدت به این پروژه‌ها به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که پیشرفت کمی داشته‌اند، وجود ندارد.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در زمینه مهار تأثیر چانه‌زنی در جذب اعتبارات به استان‌ها نیز اقدامات مؤثری انجام دهیم تا روند توزیع اعتبارات بخصوص اعتبارات توسعه‌ای و عمرانی با عدالت بیشتری صورت گیرد.
 
هاشمی‌تختی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در برخی از زمینه‌های رقابتی در حوزه میادین مشترک نفتی و گازی و همین طور حوزه‌های اقتصادی مشترک میان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس ضروری است، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه تزریق اعتبارات به این دست از پروژه‌ها کوتاهی شود یا توان لازم برای تکمیل این قبیل طرح‌ها به خوبی تمرکز نیابد، پیشرفت ملی در این عرصه دچار مشکل می‌شود و این وضعیت قابل جبران نخواهد بود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: سرمایه‌گذاری وسیعی از سوی کشورهای مختلف منطقه برای ایجاد توان بالاتر در زمینه رقابت با کشورمان در این قبیل حوزه‌ها در حال انجام است و ما نباید نسبت به این موضوع بی‌توجه باشیم.
 
نماینده بندرعباس با اشاره به شرایط سخت اقتصادی به ویژه در زمینه تأمین اعتبار اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور، گفت: مهار رکود و تقویت اشتغال در جامعه از جمله محورهای مهم و رویکردهای ضروری در برنامه ششم توسعه کشور است که باید در زمان بررسی این لایحه در کمیسیون‌های مختلف مجلس، توجه کافی به آنها صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام یک فرصت خوب برای تسریع در تکمیل این پروژه‌هاست و زیرساخت‌های قانونی نیز در این عرصه فراهم شده است.
 
هاشمی تختی گفت: رویه مجلس همکاری با دولت در زمینه پیشرفت کشور و رفع مشکلات است و در این زمینه مصمم به تلاش برای به توفیق رسانیدن برنامه‌ها هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار