کد خبر: ۲۵۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 07 July 2016
به گزارش تابناک یزد،شهرستان خاتم با 40 کیلومتر راه اصلی، 144 کیلومتر راه فرعی ، 70 کیلومتر بزرگراه و 235 راه روستایی، گستره وسیعی از شبکه راه‌های استان را تشکیل می‌دهد. رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خاتم اعتبار مورد‌نیاز برای تکمیل پروژه‌های راهی این شهرستان را در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعلام می‌کند.
به گزارش ایرنا، خاتم در جنوبی‌ترین نقطه استان، اگرچه در شاهراه اصلی جاده‌های کشور قرار ندارد اما به علت واقع شدن در حلقه استان‌های فارس، کرمان و یزد از اهمیت خاصی برخوردار است.
بخش عمده‌ای از راه‌های این شهرستان نیاز به توجه ویژه دارد و البته در صورت تامین اعتبار می‌توان امیدوار بود که راه‌های ارتباطی این منطقه از شرایط مناسب‌تری برخوردار شود. فرماندار خاتم گفت: بزرگراه هرات- شهربابک با پیشرفت خوبی درحال اجراست که این شهرستان را به منطقه آزاد سیرجان و بندرعباس وصل می‌کند.
«محمد زاده رحمانی» افزود: 73 کیلومتر از بزرگراه یزد - خاتم 2‌سال پیش به بهره‌برداری رسید و قطعه بعدی از تنگ چنار به علی آباد نیز اخیراً به بهره برداری رسیده است. وی ادامه داد: احداث راه ابرکوه- مروست در حوزه خاتم به پایان رسیده است و با تکمیل چند کیلومتر دیگر از آن در حوزه ابرکوه، مسیر بین اصفهان و بندرعباس کوتاه می‌شود. وی گفت: بر این اساس شهرستان خاتم در آینده نقش قابل توجهی در ترانزیت کالا و مسافر در جنوب استان خواهد داشت.
فرماندار خاتم با اشاره به اهمیت بزرگراه هرات- شهربابک در ترانزیت کالا و مسافر بین استان‌های مرکزی کشور و استان هرمزگان و شهرهای شمال غربی استان کرمان، اظهار امیدواری کرد که با اتمام این پروژه و بهره برداری از آن، قیمت تمام شده حمل کالا و مسافر کاهش یابد و این کار رونق و آبادانی جنوب غربی استان یزد و شمال غربی استان کرمان را فراهم کند. وی با اشاره به این‌که این پروژه، ملی است و توسط شرکت توسعه راه‌ها انجام می‌شود، افزود: باند دوم جاده هرات- شهربابک 17 کیلومتر در حوزه این شهرستان است و مابقی در حوزه شهربابک در استان کرمان است که امیدواریم مجموع باند دوم این جاده هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
زاده رحمانی اضافه کرد: بزرگراه‌های یزد - خاتم و هرات- شهربابک و همچنین محور مروست- ابرکوه از پروژه‌های اولویت دار این شهرستان است و در سال ٩٤ هم پیشرفت خوبی داشته‌اند.

گستردگی راه‌های خاتم
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خاتم نیز گفت: راه‌های شهرستان خاتم از گستردگی وسیعی در شبکه راه‌های استان برخوردار است.
«احمد جوزمی» اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به موفقیت استراتژیک منطقه، این شهرستان در اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور نقش حیاتی در بخش حمل و نقل ایفا کرده است.
وی افزود: در اقدامات اجرایی امسال، ساخت باند دوم محور هرابرجان- هرات- رودشور- شهربابک به طول 58 کیلومتر، کمربندی جنوب شرق هرات به طول 5 کیلومتر، کمربندی چاهک به طول 5/2 کیلومتر روکش محور هرات شهر بابک به طول 17 کیلومتر تعویض و بهسازی محور هرات- هرابرجان، ساخت محور مروست- ابرکوه به طول6/5کیلومتر و روکش سطحی مروست- مسجد ابوالفضل در دست اقدام است.
وی گفت: تمام این اقدامات و تجهیز و تقویت بخش راهداری برای ایمن سازی گستره این راه‌هاست.  اکنون اداره راه شهرستان با 2‌دستگاه برف روب، 2‌دستگاه لودر، یک دستگاه تریلی کمر شکن، 3‌دستگاه کمپرس، یک دستگاه آبپاش، یک دستگاه ایسوزو و یک غلطک و بلدوزر در راهدارخانه شهرهای هرات و مروست مشغول خدمت‌رسانی است.
جوزمی نقاط حادثه خیز شهرستان را محورهای چاهک- شهریاری، گردنه خوانسار، گردنه توتک و رودخانه شور نام برد.
وی در ادامه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های مذکور را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با نگاه ویژه مسئولان امید داریم تا این میزان اعتبار تامین شود و بتوانیم با اجرای پروژه‌های باقیمانده و رفع نقاط حادثه خیز بر کیفیت راه‌های شهرستان بیفزاییم.

تقاطع‌های حادثه خیز هرات در اولویت
شهردار هرات نیز گفت: کل معابر شریانی درجه یک و درجه 2 اصلی و شریانی درجه2 فرعی که تاکنون در شهر هرات احداث شده 809 هزار و 676 متر مربع است که 728 هزار و 706 متر مربع آن آسفالت شده و مابقی نیاز به آسفالت دارد.
«علی صادق زاده» افزود: رفع مشکل تقاطع‌های حادثه‌خیز شهر هرات که در اولویت قرار دارند از جمله تقاطع سلمان به بهشتی که نیاز به آزادسازی ملک دارد، در حال بررسی و اقدام است.
وی همچنین به تقاطع سلمان به نهر مسیح و آزادسازی آن اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز نیاز به آزادسازی دارد که 70 درصد تقاطع در سال‌های گذشته آزاد‌سازی و اجرا شده است و مابقی آن نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
صادق زاده در خصوص تقاطع بوستان به شهدا تصریح کرد: این طرح برای بهبود عبور و مرور و جلوگیری از تصادفات از یک ماه گذشته آغاز شده که جابه‌جایی تاسیسات برق، آب و تلفن آن هنوز اجرایی نشده است که با همکاری بین بخشی ادارات امید است این پروژه تا 45روز آینده به بهره‌برداری برسد.
وی در خصوص تجهیز و تکمیل تقاطع‌های طالقانی به امام، شریعتی به امام، تقاطع شهرک خاتم، خیابان میراث به امام و تقاطع نشاط به امام حسین(ع) در 6 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: از زمانی که این تقاطع‌ها تکمیل و تجهیز شده، آمار تصادفات در این نقاط کاهش یافته است. شهردار هرات اعتبار مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه‌خیز و اجرای آسفالت معابر مذکور را 18‌میلیارد ریال عنوان کرد.

   لزوم تعریض جاده چاهک به شهریاری و نیریز
دهیار روستای چاهک نیز یکی از نقاط حادثه خیز در این دهستان را جاده چاهک به شهریاری و نیریز خواند وافزود: با توجه به تردد خودروهای سنگین و سبک از جاده و همچنین به علت تغییر مسیر شریانی به جاده چاهک و شهریاری و به علت نداشتن شانه استاندارد و همچنین کم عرض بودن، چندین واژگونی و تصادف منجر به فوت نیز وقوع یافته است. «محمد صادق برادران» تعریض و شانه سازی این جاده را یکی از اساسی ترین نیازهای این دهستان دانست. خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری یزد واقع شده است.
همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار