استاندار خواستار شد:
خادمی گفت: اجرای این دو فریضه مهم دارای شرایط، پیچیدگی ها، دشواری ها و روش های خاص خود است اما با این وجود وظیفه همگانی است که با رعایت اصول آن وارد میدان عمل شده و آنها را گسترش دهند.
کد خبر: ۲۵۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 22 June 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،امر به معروف و نهی از منکر فریضه ایست که در دین اسلام به آن اهمیت زیادی داده شده است. این روزها برخی مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی گریبانگیر جامعه شده است به گونه ای که برخی از سیاسیون و عامه این امر مهم را فراموش کرده و درگیر حاشیه های سیاسی شده اند.
آنچه که امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز است،توجه به این اصلاح جامعه است و مهمترین ابزار موجود که در دین اسلام هم بر آن تاکید فراوان شده است ،امر به معروف و نهی از منکر است.
اما از آنجا که مدتی است برخی از معروف ها ترک و برخی نهی ها رایج شده است ،استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این خصوص از شناسایی و اقدام با اولویت معروف های ترک شده و منکرهای رایج شده گفت.
دکترسیدموسی خادمی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با کار فرهنگی را وسیله ی مناسب برای احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست.
خادمی اظهار داشت: با شناسائی و اولویت بندی با برنامه های مطالعه شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، می توان به نحو مطلوبتری برای ابلاغ و اجرای آنها در استان در تقسیم وظایف و ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های مختلف اجرایی استان اقدام کرد.
استاندار تصریح کرد:اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را از متولیان امر، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، نهادهای فرهنگی و رسانه های استان خواستار شد و گفت :متولیان امر برای ترویج معروف ها و رفع منکرها در جامعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم و بیش از پیش را انجام دهند.
خادمی در زمینه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: تصویب قانون جدید  از سوی مجلس شورای اسلامی اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و عاملی برای هماهنگی هر چه بیشتر بین متولیان امر خواهد بود.
استاندار به اصل هشتم قانون اساسی اشاره کرد وگفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت و شرایط، حدود و کیفیت آن را قانون معین کرده است.
خادمی یادآور شد: به فرموده امام راحل، امر به معروف و نهی از منکر دو اصلی است در اسلام که همه چیز را می خواهد اصلاح کند.
استاندار به سخنان مقام معظم رهبری که امر به معروف یعنی همه مومنان در هر نقطه ای از عالم که هستند، موظفند جامعه را به سمت نیکی، به سمت معروف و به سمت همه کارهای نیکو حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی ها و پستی ها دور بدارند، اشاره کرد.
خادمی گفت: از دلایل و فلسفه های اصلی قیام تاریخی امام حسین (ع) که برای ما بسیار با اهمیت و دارای ارزش بالائی است، ترویج فرایض دینی امر به معروف و نهی از منکر است.
خادمی گفت: اجرای این دو فریضه مهم دارای شرایط، پیچیدگی ها، دشواری ها و روش های خاص خود است اما با این وجود وظیفه همگانی است که با رعایت اصول آن وارد میدان عمل شده و آنها را گسترش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار