رئیس اداره آموزش و پرورش بویراحمد گفت: امسال بر اثر مهاجرت در سال تحصیلی جدید، 4 هزار دانش‌‌آموز به تعداد دانش‌آموزان یاسوجی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 14 June 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی‌اکبر هاشمی‌اصل بعد از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ در شهر یاسوج به گسترش حاشیه‌نشینی‌ها برمی‌گردد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: این حاشیه‌نشینی‌ها علاوه بر معضلات اجتماعی که ایجاد می‌کند موجب می‌شود تا در بحث فضاهای آموزشی نیز مشکلات عدیده‌ای پیدا کنیم.

هاشمی‌اصل با بیان مشکلاتی که با این کمبود فضاهای آموزشی ایجاد خواهد شد، افزود: کمبود فضاهای آموزشی به قطع یقین موجب کاهش و افت کیفیت آموزشی در مناطق حاشیه‌نشین خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به گستردگی بالای مناطق و روستاهای شهرستان بویراحمد و مساحت گسترده این شهرستان بیان کرد: حاشیه‌نشینی به اضافه پراکندگی مناطق و روستاها مشکلات زیادی را برای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند.

این مسؤول در ادامه گفت: در برخی از نقاط مانند بلهزار و مادوان این مشکلات بیشتر نمود پیدا می‌کند و در این نقاط مشکل فضای فیزیکی بیشتری برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت.

هاشمی‌اصل بیان کرد: همین مهاجر پذیر بودن شهر یاسوج موجب شده که در سال تحصیلی حدید تعداد 4 هزار نفر به جمعیت دانش‌‌آموزی این شهرستان افزوده شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: یکی از راه‌ها افزایش فضاهای آموزشی پیش ساخته است که امسال به تعداد 30 فضای آموزشی پیش ساخته در این شهرستان نیاز داریم.

وی یکی دیگر از مشکلات و کمبودها را مربوط به کمبود تجهیزات آموزشی دانست و گفت: برای رفع این مشکلات باید تجهیزاتی از قبیل جمله میز و نیمکت و صندلی برای فضاهای آموزشی فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار