پاکار خبر داد:
تابناک: ظرفیت پهنای باند دیتای شهرستان های استان اصفهان تا تیر امسال تا 10 گیگابایت افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۲۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ 18 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مدیر سیستم های انتقال شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: با این کار، سرعت انتقال دیتا از جمله شبکه اینترنت نیز در سراسر استان افزایش خواهد یافت.

عباس پاکار با بیان اینکه این پروژه در قالب طرح « انتقال فایبرهوم » ( انتقال تا خانه) و با تجهیزات ایسون او تی ان (Ason-OTN) اجرا می شود افزود: با اجرای این پروژه، پهنای باند دیتا در سراسر استان از یکصد مگابایت به یک تا 10 گیگابایت ارتقا پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزات ایسیون او تی ان، ترانسمیشن پرظرفیتی است که در استان اصفهان خریداری، نصب و راه اندازی شده و در حال سرویس دهی است.

این کارشناس تصریح کرد: این ارتقا ظرفیت در شهرستان های مختلف بر اساس نیازسنجی و بازارسنجی و همگام با جدیدترین فناوری های روز دنیا صورت می گیرد.

پاکار با بیان اینکه پهنای باند دیتای شهرضا بعنوان اولین شهرستان در استان اصفهان از 300 مگابایت به 10 گیگا بایت افزایش یافت گفت: ارتقا پهنای باند در شهر بهارستان تا یک گیگا بایت نیز اجرا شد.

مدیر سیستم های انتقال شرکت مخابرات استان اصفهان افزود: این هفته پروژه افزایش پهنای باند دیتا در کوهپایه و نائین و هفته آینده در فریدن، گلپایگان و لنجان نیز انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره سرعت اینترنت استان اصفهان توضیح داد: بحث ارتباط اینترنت استان با سایر استان ها و خارج کشور به عهده شرکت ارتباطات زیرساخت است و ما مسئولیت تامین بستر ارتباطی و پهنای باند در داخل استان را به عهده داریم.

وی همچنین ظرفیت پهنای باند دیتا در کلان شهر اصفهان را حدود 20 گیگا بایت اعلام کرد.

گیگابایت (Gigabyte) به معنای یک میلیارد بایت ( هزار برابر مگا بایت ) است.

بایت یکی از یکاهای اساسی سنجش داده ها در رایانه و شبکه های الکترونیکی است.

مدیر عامل مخابرات استان اصفهان نیز در این زمینه گفته است: تغییرات پهنای باند اتفاق بزرگی است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در استان افتتاح می شود.

حسین کشایی افزود: اجرای این پروژه موجب آماده سازی بهره برداری موبایل نسل سوم و چهارم نیز خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات اصفهان ضریب نفوذ اینترنت در این استان را 25 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به ازای خطوط تلفن ثابت را 12.5 درصد اعلام کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور هشت درصد است که ما نسبت به آن در وضعیت بهتری قرار داریم.

استان اصفهان با حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارای حدود 400 هزار پورت اینترنت پرسرعت واگذار شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار