با اهداء عضو بیمار مرگ‌مغزی
مسئول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دومین عمل پیوند عضو در بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۲۳۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 19 May 2016
به گزارش تابناک مازندران، مسئول فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه دومین عمل پیوند عضو در بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری با موفقیت انجام شد، اظهار کرد: محمدولی تقوی اهل دودانگه ساری که حدود یک ماه قبل با تشخیص سکته مغزی در بخش CCU بیمارستان بوعلی بستری شده بود، پس از اقدامات درمانی و ارزیابی تشخیصی با اعلام شرایط مرگ‌مغزی با رضایت خانواده به بیمارستان امام‌خمینی(ره) ساری منتقل و کلیه‌های وی به دو بیمار نیازمند عضو، پیوند شد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده، افزود: نخستین عمل موفقیت‌آمیز پیوند در بیمارستان‌ امام (ره) ساری، اهداء کلیه‌ها و کبد بانوی ۴۸ ساله‌ای بود که بر اثر عارضه تنفسی، مرگ مغزی شده بود.

ذکریایی با تشکر از خانواده اهداءکننده عضو، خاطرنشان کرد: سالانه ۵ تا ۸ هزارنفر در ایران به دلیل مرگ‌مغزی جان خود را از دست می‌دهند که حدود ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفرشان دارای ارگان‌های قابل اهدا هستند، اما فقط در حدود ۷۰۰ نفر از این تعداد، اعضای خود را اهدا می‌کنند

بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار