مشاورعالی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشورگفت که کتاب پیشگیری ازاعتیاد به عنوان یک واحد درسی طبق برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد دردانشگاه ها به دروس دانشجویان افزوده می شود.
کد خبر: ۲۳۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 18 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، دکتر حمید صرام در حاشیه گردهمایی سه روزه آموزشی تخصصی فرمانداران سراسر کشور در ساری به خبرنگارایرنا افزود : این کتاب همراه با کتاب مهارت های زندگی به عنوان واحدهای درسی در حوزه پیشگیری ازاعتیاد دردانشگاه ها تدریس می شود.

وی اضافه کرد: کتاب های درسی پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی طبق برنامه جامع مبارزه با مواد مخدر ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دانشجویان تدریس می شود.
وی دلیل احیاء این واحدهای درسی در دانشگاه ها را افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مضرات مواد مخدر دانست.
ورود تشکل های دانشجویی مبارزه با موادمخدردردانشگاه ها
مشاوروزیرکشوراز فعال شدن تشکل های دانشجویی مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه های کشور طبق تفاهمنامه دو جانبه وزارت علوم با ستاد مبارزه با مواد مخدر خبرداد.
صرام گفت که این تشکل ها باید درفضای دانشگاه ها به خصوص خوابگاه های دانشجویی درقالب رفتارهای پیشگیرانه ایجاد شود.
به گفته وی این تشکل ها در دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه های آزاد نیز طبق تفاهمنامه فعال خواهند شد.
کمک 20 تا 40 میلیون ریالی ستاد مبارزه با مواد مخدربه پایان نامه های دانشجویی
مشاورعالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از حمایت مالی این ستاد از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا پیرامون اعتیاد خبرداد.
صرام گفت که این ستاد برای پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد 20 میلیون ریال و دکترا 40 میلیون ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت می کند.
به گفته وی این کار طبق تفاهمنامه وزارت علوم با ستاد مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی با این وزارتخانه به دانشجویانی که پایان نامه مرتبط با مواد مخدر داشته باشند، پرداخت می شود.
کاهش 25 درصدی اعتیاد در صدر برنامه ششم ستاد مبارزه با مواد مخدر
مشاورعالی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از قرارگیری کاهش 25 درصدی اعتیاد در صدر برنامه محوری این ستاد براساس برنامه ششم مبارزه با موادمخدر خبرداد که به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی هم رسید.
دکتر صرام گفت که در این برنامه برای هر شهرستان نقشه راه واحد متناسب با شرایط تدوین و در دستور کار مبارزه با مواد مخدر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: این برنامه در همایش فرمانداران سراسرکشور در ساری ابلاغ شده تا در برنامه آتی نمایندگان عالی در شهرستان های کشور قرار داده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار