رئیس تاکسیرانی کهگیلویه با بیان این‌که رانندگان تاکسی از طرح نوسازی استقبال نمی‌کنند، گفت: نوع خودروی جایگزین و بالا بودن مابه‌التفاوت پرداختی از موانع نوسازی است.
کد خبر: ۲۳۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 17 May 2016
وحید عطایی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کهگیلویه اظهار داشت: 85 درصد تاکسی‌های درون شهری دهدشت فرسوده و از رده خارج است.

رئیس تاکسیرانی کهگیلویه با بیان این‌که 497 تاکسی و آژانس در خطوط درون شهری فعالیت دارند،افزود: از این تعداد 372 دستگاه فرسوده بوده و برای ادامه خدمات‌دهی نیازمند تعویض است.

وی،با اشاره به سیاست کشوری طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده تصریح کرد: رانندگان دهدشت از این طرح استقبالی ندارند.

عطایی،نوع خودروی جایگزینی و عدم توانایی در پرداخت مابه‌التفاوت را از دلایل بی‌رغبتی رانندگان در ثبت‌نام این طرح دانست و گفت: 11 مورد اولویت فروردین در شهرستان اعلام شده که تنها یک نفر متقاضی تعویض تاکسی شده است.

این مسؤول، خودروی تیبا را جایگزین بهتری دانست و افزود:رانندگان معتقد هستند خودروی سمند از لحاظ اصطکاک و سوخت مصرفی برای این شهرستان مقرون به صرفه نیست.

عطایی با اشاره به شرایط نوسازی تاکسی‌ها گفت:ثبت‌نام نوسازی تاکسی‌های فرسوده با ارائه وام 20 میلیون تومانی و سود 16 درصد آغاز شده و رانندگان متقاضی می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و انتخاب خودروی معرفی شده اقدام کنند.

رئیس تاکسیرانی کهگیلویه درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی نیز با بیان این‌که شورای شهر مصوبه افزایش 20 درصدی را به کمیته انطباق فرستاده است،گفت: این مصوبه فعلا مورد تأئید کمیته انطباق قرار نگرفته است.

عطایی با اشاره به افزایش نرخ کرایه در سایر شهرهای استان تصریح کرد: کمیته انطباق شهرستان تأئید این مصوبه را منوط به ارائه مستندات لازم مبنی بر افزایش نرخ در دیگر شهرستان‌ها عنوان کرده است.

عطایی با بیان این‌که تاکنون سابقه اعلام افزایش نرخ تاکسی از سوی دولت وجود نداشته است افزود: عدم تأئید مصوبه در کمیته انطباق به دلیل مذکور در حالی است که مصوبه شورای شهر جنبه قانونی داشته و قانون باید فراتر از بخشنامه باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار