بسته خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:«خیز اصولگرایان برای شورای شهر یاسوج»،«وزیر دولت اصلاحات در یاسوج» و ..پرداخته می شود
کد خبر: ۲۳۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 17 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه وبویراحمد،»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
وزیر دولت اصلاحات در یاسوج
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
علی پرواز دبیر مجمع نیروهای خط امام(ره) استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: به مناسبت  نیمه شعبان خجسته زادروز حضرت ولی عصر(عج) و سالروز حماسه دوم خرداد برنامه جشنی در یاسوج برگزار می‌شود.
پرواز ادامه داد: سخنران اصلی این برنامه حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر محترم کشور دولت اصلاحات است.
وی در خصوص تاریخ برگزاری این برنامه گفت: روز یکشنبه دوم خرداد از ساعت ۱۶ این برنامه در سالن شهید ایزدپناه آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۰ شب نیز ادامه دارد.
دبیر مجمع نیروهای خط امام شاخه استان کهگیلویه و بویراحمد از عموم جهت شرکت در این جشن دعوت بعمل آورد.
خیز اصولگرایان برای شورای شهر یاسوج
برنامه اصولگرایان بویراحمد برای انتخابات شورای شهر یاسوج آغاز شده است.
برخی گزارش های غیر رسمی از سایت های محلی حاکی از لیست بندی اصولگرایان بویراحمد برای انتخابات شورای شهر که اوایل سال آینده برگزار می شود هستند.
از آنجا که اعضای شورای شهر می توانند شهردار را تعیین کنند و در موضوعات شهری نقش مهمی دارند، مورد توجه و تاکید اصولگرایان قرار دارد.
این گزارش ها حکایت از آن دارد که اصولگرایان بویراحمد محمد رحیم دهراب پور را به عنوان سرلیست برای دور جدید انتخابات شوراهای اسلامی تعیین کرده اند و تلاش برای حضور فعال در مراسمات و برنامه های فرهنگی از برنامه های اصولگرایان برای انتخابات شورا است.
گمانه زنی ها در باره تغییرات در استان
کلید تغییر مجید محنایی از پست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دو باره زده شد.
برخی تغییر و تحولات این روزها رسانه ها و شبکه های مجازی را حساس کرده به گونه ای که با هر تغییری گمانه زنی ها برای تغییرات بعدی و همچنین تجریه و تحلیل ها در این خصوص آغاز می شود.
بعد از شایعاتی که در رابطه با تغییر مجید محنایی و پژمان نیک اقبالی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، طی حکمی مجید محنایی در معاونت امور اقتصادی توسعه منابع انسانی ماندگار شد.
مجید محنایی که در پست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی مشغول است، دو باره حرف و حدیث‌های مبنی بر جایگزینی شاهرخ کناری به جای او در این معاونت به گوش می‌رسد.
گفته می‌شود شاهرخ کناری معاون سابق فرمانداری بویراحمد در زمان هوشنگ یاری‌پور و گزینه بخشدار مرکزی بویراحمد در زمان قوام نوذری  گزینه نهایی مجید محنایی در پست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
لطف دولت روحانی به کهگیلویه و بویراحمد
یکی از سایت های استان کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشته حسن روحانی با انتصاب برخی از نخبگان این استان در بدنه دولت بیش از هر دولتی به این استان لطف کرده است.
بویر نیوز در این زمینه نوشت:بررسی آمارها نشان می دهد دولت یازدهم توجه ویژه ای به رشد منابع انسانی کهگیلویه و بویراحمد داشته است و در رشد و ارتقای جایگاه فرزندان این استان خدمت بزرگی کرده که قابل مقایسه با هیچ دولتی نیست.
انتخاب سه معاون وزیر و یک رئیس سازمان از میان کهگیلویه و بویراحمدی ها که اتفاقا در وزارتخانه های مهمی هستند و معاونت های مهمی نیز دارند برجسته ترین اقدام دولت یازدهم برای فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
انتصاب ریاست و قائم مقامی صندوق توسعه ملی، سه استاندار و همچنین سه انتصاب در جایگاههای مهم مربوط به نفت و پالایش و چند جایگاه مهم بانکی و اقتصادی نشان از توجه ویژه دولت دکتر روحانی به فرزندان کهگیلویه و بویراحمد است.
به علاوه دهها پست مدیریتی در استان های مختلف کشور که زمینه ساز رشد این افراد برای تصدی جایگاه های بالاتر است نشانه ای دیگر از توجه دولت روحانی به نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد است.
اینکه افراد چه میزان توانسته اند به استان خود ادای دین کنند و از اختیارات قانونی خود برای توسعه استان استفاده نمایند بحثی جداگانه و متاثر از روحیات افراد است که در این مجال نمی گنجد اما حداقل لطف این روند، بالابردن اعتماد به نفس در میان سایر افراد است.
شکایت هشت مرد از همسر آزاری زنان خود در استان!
مدیرکل پزشک قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع همسرآزاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۴۷۵ پرونده همسرآزاری در پزشکی قانونی در این زمینه تشکیل شد که از این تعداد ۴۶۶ پرونده مربوط به خانم‌ها و ۸ پرونده هم مربوط به آقایان بوده است.
وی به مقوله خودکشی در استان نیز اشاره و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ خودکشی رتبه چهارم را در کشور دارد و سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش داشتیم.
این مسئول اضافه کرد: نرم کشوری خودکشی در سن‌های زیر ۱۸ سال ۷ /۸ درصد اما در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ درصد است. این افراد خودکشی با طناب و سلاح گرم را برای خود انتخاب و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۲ درصد با سلاح گرم اقدام به خودکشی می‌کنند.
وی افزود: بویراحمد و دنا بر حسب جمعیت در صدر خودکشی‌ها قرار دارد.
روابط عمومی هایی که فقط تبریک و تسلیت می گویند
وقتی روابط عمومی دستگاه در انتهایی‌ترین طبقات ادارات قرار دارد و مردم در یافتن آن سردرگم هستند دیگر نباید به کارکرد آن در استان خوشبین بود.
روابط عمومی‌هایی که به تازگی تنها مسؤولیت تبریک و تسلیت مناسبت‌ها را بر عهده گرفته‌اند و جالب است که در همین مناسبت‌ها نیز هیچ کار مفید و ارزنده‌ای از آن‌ها به چشم نمی‌آید.
بسیاری از روابط عمومی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حتی در جابه‌جایی پوسترها در مناسبت‌ها و تزئین اداره و دستگاه خود عاجزند و ثمره آن چهره نامطلوب ادارات در هنگامه مناسبت‌های مختلف است.
اما شاید مهم‌ترین اصلی که در روابط عمومی‌های استان فراموش شده به‌روز کردن اخبار سایت‌ها و پورتال‌های اداری برای اطلاع‌رسانی است و شاید بیش از 80 درصد از این سایت‌ها و پورتال‌ها ماه‌ها و شاید سال‌های سال است که رنگ خبر را به خود ندیده‌اند.
اشکالات وارده نه به همه روابط عمومی‌های استان بلکه به غالب آن‌ها وارد بوده و هست، به گونه‌ای که تعداد دستگاه‌هایی که مدیران روابط عمومی آن‌ها از خود خلاقیت و ابتکار نشان می‌دهند و موجب روسفیدی مجموعه خود شده‌اند، بسیار اندک است.
حال در روز ارتباطات و روابط عمومی‌ها که مصادف با 27 اردیبهشت است با تبریک به همه روابط عمومی‌های استان به مناسبت این روز، سری به برخی از سایت‌ها و پورتال‌های اداری زدیم و مشاهد کردیم هنوز گرد بی‌خبری بر رخساره‌ آن‌ها نشسته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار