ایران در بسیاری از رشته های پزشکی از جمله بالینی در رتبه 22 دنیا قرار دارد .
کد خبر: ۲۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲ 02 May 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صداو سیما: دکتر پیام کبیری در همایش روسای ادارات و کارشناسان علم سنجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز افزود: 33 درصد تولیدات علمی کشور مربوط به تولیدات علمی اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی است که به طور متوسط سالیانه هر عضو هیات علمی این دانشگاهها 3 مقاله تولید می کند.

وی با بیان اینکه تولید علم و افزایش استناد پذیری مقالات علمی پزشکی اولویت پژوهشی وزارت بهداشت است؛ افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2015 میلادی ، آمریکا با 17 درصد بیشترین استناد از داده ها و پژوهش های علمی دانشمندان علوم پزشکی کشورمان را داشته است و پس از آن کشورهای چین با 11 درصد ، انگلیس با پنج درصد ، هند با چهار درصد و برزیل با سه درصد در رده های بعدی استفاده از داده ها و مقالات علمی پزشکی ایرانی قرار دارند.

رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات وانتشارات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده کشورهای صنعتی و پیشرفته از مقالات علمی پزشکی کشورمان نشانگر آن است که می توانیم در موضوع مرجعیت علمی جهان نیز به جایگاه مطلوبی دست یابیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: نوشتن مقاله علمی و چاپ در نشریات و مجلات معتبر علمی خوب است اما مهمتر از آن این است که این مقالات کاربردی شود و مشکلی از مسایل درمان و حوزه سلامت در کشور را بر طرف کنند.
دکتر محمد هادی ایمانیه بر ضرورت تدوین شاخص های ثابت علم سنجی تاکید کرد و گفت: برای ترغیب اساتید برای تولید علمی با کیفیت علاوه بر اختصاص مشوق ها برنامه ای داریم که پرداختی های درمانی هم منوط به فعالیت های آموزشی و پژوهشی صورت گیرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت : بودجه طرح‌های پژوهشی و به ویژه طرح های کاربردی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و طرح های پژوهشی تا سقف 10 میلیارد ریال هزینه از حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخوردار می شوند.

دکتر سید بصیر هاشمی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز 60 مرکز تحقیقات وجود دارد و پارسال در مجموع 1500 طرح پژوهشی داشته ایم که 500 طرح آن مربوط به دانشجویان و دستیاران دوره های تخصصی و سایر آن مربوط به فعالیت‌های پژوهشی مراکز تحقیقاتی، پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پروژه های مرتبط با طرح های غیرپایان نامه‌ای بوده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در صورتی که پروژه‌ها منجر به چاپ مقالات شود از آنها حمایت‌های مالی می‌شود تا با کیفیتی بیشتر در مجلات معتبر به چاپ برسد.

این همایش با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مدت دو روز در شیراز برپاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار