در حوزه صنايع دفاعي 10 طرح پژوهشي و نوآوري ارايه شده است و در حوزه هاي رباتيك و مهندسي پزشكي ايده هاي مشتركي را با دانشگاه علوم پزشكي ارايه شده است.
کد خبر: ۲۲۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 01 May 2016
 رئيس دانشگاه صنعتي همدان گفت: دانشگاه صنعتي همدان آمادگي جذب دانشجويان خارجي را دارد.

محمود نيلي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين دانشگاه آماده جذب دانشجويان از ساير كشورها است اما براي اقدامات اوليه وجود اماكن اقامتي ( سوييت ) ضروري است كه همكاري مسئولان و خيران را مي طلبد.

وي بودجه دانشگاه صنعتي همدان را 70 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: اين بودجه به 97 ميليارد ريال افزايش يافته كه بيشترين رشد را در دانشگاه هاي كشور به خود اختصاص داده و رشدي معادل 37 درصد داشته است.

وي تصريح كرد: آموزش و تربيت متخصصان و تربيت رهبران اقتصادي و بكاري گيري مهندسان و ارايه آموزش هاي جديد در حوزه هاي مختلف از مهمترين وظايف دانشگاه ها است.

رئيس دانشگاه صنعتي همدان اضافه كرد: توسعه بين رشته اي از ماموريت ها و اهداف اصلي برنامه ششم توسعه است.

وي بيان كرد: شاه كليد توسعه و پيشرفت آموزش است و اگر آموزش را رها كنيم و حمايت را از اين حوزه برداريم كشور و استان راه توسعه و پيشرفت را طي نخواهد كرد.

وي ادامه داد: دانشگاهي قوي، برجسته و با سواد است كه جذب كننده بهترين دانشجويان باشد.

رئيس دانشگاه صنعتي همدان تصريح كرد: دانشگاه صنعتي از سال گذشته محلي براي بازگشت نخبگان همداني شده است و در رشته مهندسي پزشكي مشغول تربيت نيروي انساني متخصص است.

نيلي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم تا شرايطي فراهم شود تا مهاجرت به معكوس نخبگان را به داخل داشته باشيم.

وي اظهار كرد: دانشگاه صنعتي همدان مي تواند در فضاي كسب و كار و اشتغال صنعت فعاليت كند.
وي با بيان اينكه دانشجويان دانشگاه صنعتي همدان در 10 رشته كارشناسي فعاليت دارند تصريح كرد: يك هزار و 595 دانشجو در اين دانشگاه تحصيل مي كنند و يك هزار و 389 نفر نيز تاكنون فارغ التحصيل شده اند. 

وي بيان كرد: در حوزه تحصيلات تكميلي نيز يكصد دانشجو در 9 رشته تحصيل مي كنند و 20 نفر فارغ التحصيل هستند.

رئيس دانشگاه صنعتي همدان با بيان اينكه 60 عضو هيات علمي در دانشگاه فعال هستند افزود: استفاده از پايان نامه دانشجويان تحصيلات تكميلي در بخش صنعت كمك بزرگي به توسعه صنايع خواهد كرد.

وي گفت: در حوزه صنايع دفاعي 10 طرح پژوهشي و نوآوري ارايه شده است و در حوزه هاي رباتيك و مهندسي پزشكي ايده هاي مشتركي را با دانشگاه علوم پزشكي ارايه شده است.

نيلي افزود: سال گذشته 100 درصد از طرح هايي كه به بنياد نخبگان ارايه شده است از دانشگاه هاي تهران بوده و فقط 10 درصد از ساير دانشگاه هاي كشور بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار