کد خبر: ۲۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸ 13 April 2015
رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان از وقوع سیلاب شدید در محور هراز خبر داد و گفت: هم‌اکنون برخی مسیرهای روستایی و فرعی مسدود است.

 علی نوری‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از وقوع سیلاب شدید در محور مواصلاتی هراز خبر داد و گفت: هم‌اکنون برخی مسیرهای روستایی و فرعی پس از ریزش شدید باران و وقوع سیلاب مسدود است.

وی با بیان اینکه از ساعت چهار صبح روز گذشته ریزش باران شدید را در بخش لاریجان و جاده شریانی هراز شاهد بودیم که این بارش تا شامگاه یک‎شنبه ادامه داشت تصریح کرد: با ریزش شدید باران و گل‌آلود شدن مسیر جریان آب، سیلاب شدید را از منطقه وانا به بالا، مناطق زیارباغ و پلور داشتیم که جریان آب در دو منطقه زیارباغ و پلور شدیدتر از دیگر مناطق بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان مازندران اظهار کرد: با این حادثه جاده روستایی شاهاندشت و برخی دیگر از مسیرهای فرعی مسدود شد ولی محور مواصلاتی هراز باز بوده و تردد در آن جریان دارد.

نوری‌پور با اشاره به اینکه هم‌اکنون محور مواصلاتی هراز و بخش لاریجان بارانی است، ادامه داد: به مسیر ارتباطی روستای شاهاندشت که از مسیرهای روستایی محسوب می‌شود خساراتی وارد شد و خسارات وارده به دیگر مسیرهای ارتباطی و محور هراز صبح امروز دوشنبه مشخص می‌شود.

این مسئول از تداوم عملیات ترمیم، بازسازی و ساخت دیواره نگه‌دارنده منطقه محور هراز برای جلوگیری از خطر ریزش کوه در منطقه زیرباغ خبر داد و گفت: عملیات مرمت پس از رانش و ریزش سنگین کوه در روزهای نخست سال جدید، با توجه به عبور و مرور بی‌شمار مسافران و گردشگران نوروزی، با انتخاب پیمانکار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه با رانش در منطقه زیارباغ، بخشی از دیوار سنگ‌چین نگه‌دارنده به‌طول بیش از 50 متر ریزش داشت، ادامه داد: در این امر فشار زیاد آب، عوامل جوی نظیر سرما و گرما، فرسایش، نشست و رانش اثرگذار بودند.

رئیس اداره راه و شهرسازی لاریجان با اعلام اینکه تا اطلاع ثانوی عبور خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس در این محور مواصلاتی ممنوع است، گفت: هم‌اکنون مرمت و بازسازی دیواره بین دو تونل زیارباغ را انجام دادیم و پیش‌بینی می‌شود تا کمتر از 10 روز آینده با انجام مرمت اولیه عبور خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس در این محور مواصلاتی برقرار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار