میرهاشم میری نیز متولد سال ١٣٣٣ در همدان و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است./جواد محقق سال ١٣٣٣ در همدان به دنیا آمد؛ در سال ١٣٦٩ به دلیل داشتن تجربۀ معلمی (از دبستان تا تربیت معلم) و نیز، سابقۀ فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی، به سردبیری ماهنامۀ رشد معلم انتخاب شد و طی ١٣ سال، بیش از ١١٠ شمارۀ آن را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۲۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 27 April 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری مراسم نکوداشت جواد محقق و میرهاشم میری دو نفر از شاعران و محققان کشور با عنوان «اردیبهشت مفاخر همدان» خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاضل عبادی اظهار کرد: «اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تجلیل از مفاخر فرهنگی همدان در عرصه کشور ٣٠ اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: جواد محقق سال ١٣٣٣ در همدان به دنیا آمد؛ در سال ١٣٦٦ برای تدریس در مدارس ایرانی خارج از کشور، ابتدا به پاکستان و سپس به ترکیه رفت، پس از بازگشت، در سال ١٣٦٩ به دلیل داشتن تجربۀ معلمی (از دبستان تا تربیت معلم) و نیز، سابقۀ فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی، به سردبیری ماهنامۀ رشد معلم انتخاب شد و طی ١٣ سال، بیش از ١١٠ شمارۀ آن را منتشر کرد.

عبادی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی محقق، می‌توان به؛ همکاری با بیش از ٨٠ مجله و روزنامه، تأسیس انجمن ادبی میلاد (نخستین انجمن ادبی استانی بعد از انقلاب)، مسئولیت صفحات شعر مجلۀ کیهان بچه‌ها، عضویت در شورای طرح و برنامۀ خانۀ روزنامه‌نگاران جوان، عضویت در شورای طرح و برنامۀ «گنبد کبود» نخستین روزنامۀ نوجوانان ایران، دبیر علمی بیش از ١٠ جشنوارۀ ملی در حوزۀ شعر، داستان، کتاب و مطبوعات، عضو هیئت علمی جایزۀ کتاب فصل، مدیر مسئولی ٧ نشریۀ ادواری، عضویت در هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن ایران و انجمن معلمان انشاء اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: میرهاشم میری نیز متولد سال ١٣٣٣ در همدان و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است.

عبادی افزود: تألیف کتاب «ترانه‌های انتظار»، همکاری با مجلات رشد معلم و رشد نوجوان، فصلنامه فرهنگ همدان و همکاری با صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تهیه و اجرای چندین برنامه فرهنگی از  جمله سوابق اوست.

اردیبهشت مفاخر همدان، ٣٠ اردیبهشت ماه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار