مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه جنگل در این استان 6 برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۲۲۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 27 April 2016
عزت الله بهشتی فرد در گفت و گو با ایسنا افزود: اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان«پایتخت طبیعت ایران» معروف شده براساس طبیعت خدادادی پوشش گیاهای و جنگلی است که این استان دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 85درصد استان کهگیلویه و بویراحمد منابع ملی است، بیان کرد: از این میزان 53درصد آن جنگل است که پتانسیل خوبی است و کمتر استان در کشور وجود دارد که چنین وضعیتی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کهگیلویه بویراحمد بخاطر تنوع گونه های گیاهی، مرتعی و گیاهان دارویی که دارد، زیبایی های طبیعی و بکر و دست نخورده بودن به «پایتخت طبیعت ایران» معروف شده است.

بهشتی فرد تصریح کرد: 470 گونه گیاه دارویی در این استان وجود دارد بیش از 2000گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بخاطر تنوع زیستی که کوه دنا دارد نزدیک به 16 درصد گونه های شناخته شده ایران در این کوه وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت اکسیژن در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استانهای کشور نیز عنوان کرد: قطعا هر چقدر پوشش گیاهی و جنگلی بیشتر باشد میزان اکسیژن بیشتر است چراکه تنها منبع تولید اکسیژن درختان و پوشش گیاهی است.

بهشتی فرد تاکید کرد: به ازای هر نفر کهگیلویه و بویراحمدی 1.2هکتار سرانه جنگل داریم که این میزان بالاترین سرانه جنگل کشور است.

وی اضافه کرد: میانگین سرانه جهانی جنگل 6 دهم هکتار و در ایران دو دهم هکتار است در حالی که این میزان در استان کهگیلویه و بویراحمد 6 برابر میانگین کشوری است.

به گزارش ایسنا، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 8 شهرستان و حدود 700هزار نفر جمعیت است که در همسایگی استانهای فارس، خوزستان، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و یزد قرار دارد و این استان دارای 300 جاذبه طبیعی و گردشگری شناخته شده و 2000 اثر تاریخی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار