مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران با بيان اينكه ميانگين نرخ بيكاري استان در سال 94، حدود 9 درصد بود گفت: اين نرخ كمتر از ميانگين كشوري است.
کد خبر: ۲۰۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 10 April 2016
احمد لطفي نژاد افزود: شمار بيمه شدگان تامين اجتماعي كشور از 12 ميليون و 600 هزار نفر در سال 93 به 13 ميليون و 80 هزار نفر در سال 94 افزايش يافت.

وي با بيان اينكه سهم استان تهران از افزايش شمار بيمه شدگان در سال 94 حدود 160 هزار نفر بود تصريح كرد: اين آمار بدون درنظر گرفتن ساير افراد مشغول به كار آزاد و كساني است كه شاغل هستند اما تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي قرار ندارند.

لطفي نژاد يادآور شد: براين اساس آمار فوق بدون درنظر گرفتن ايجاد شغل هاي آزاد در سال 94 بود.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران پيش بيني كرد كه با در نظر گرفتن مشاغل آزاد، در كل حدود 200 هزار شغل جديد در استان طي سال گذشته ايجاد شده باشد.

وي خاطرنشان كرد: از 13 ميليون و 80 هزار فرد بيمه شده تامين اجتماعي، حدود دو ميليون و 740 هزار نفر آن در استان تهران مشغول به كار هستند.

لطفي نژاد اظهار كرد: تهران با توجه به فرصت هاي شغلي و فعاليت هاي گسترده اقتصادي، جاذبه زيادي براي افراد دارد و يكي از مهاجرپذيرترين شهرهاي كشور است.

* تشكيل يكهزار و 414 تشكل كارفرمايي و كارگري در استان تهران 

لطفي نژاد از تشكيل يكهزار و 414 تشكل كارفرمايي و كارگري تا پايان سال 94 در استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به نقش اين تشكل ها در قانون كار و نيز اهميت آن ها براي سازمان بين المللي كار، گسترش تشكل هاي كارفرمايي و كارگري در دستور كار اين اداره كل قرار دارد.

وي تصريح كرد: به دنبال پررنگ كردن نقش اين تشكل ها در مذاكرات با دولت هستيم.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران هدفگذاري اين اداره كل در سال 95 را رسيدن به آمار يكهزار و 717 تشكل كارگري و كارفرمايي عنوان كرد.

* تداوم رويكرد حضور ميداني براي بهبود ارتباط با مخاطبان 

لطفي نژاد از تداوم شيوه هاي نوين نظارت اداره كل تعاون استان تهران بر مراكز تحت پوشش خود خبر داد و گفت: در سال 94 در اين اداره كل نظارت نشسته به نظارت ميداني تبديل شد، زيرا احساس شد نظارت نشسته پاسخگوي نيازهاي مخاطبان در كارگاه ها، كارخانجات، تعاوني ها و واحدهاي كارآفريني نيست. 

وي با بيان اينكه مديران و كارشناسان اين اداره كل عمده وقت خود را براي راهنمايي، مشاوره و نظارت بر حسن اجراي قوانين در كارگاه ها و تعاوني ها صرف مي كنند، تاكيد كرد: اين شيوه نظارت و سركشي مورد استقبال مخاطبان نيز قرار گرفته است. 

لطفي نژاد اظهار كرد: در برخي از اين بازديدها كاركنان محل مورد نظر اعلام مي كنند كه براي اولين بار است كه يك هيات نظارت در محيط فعاليت آنان حضور يافته است. 

وي با تاكيد بر اينكه ارتباط چهره به چهره، ارتباط قلبي با مخاطبان را در پي دارد يادآور شد: اين امر موجب طرح صريح مشكلات از سوي كاركنان مي شود و كارشناسان ورزيده اداره كل نيز در همان محل، مشورت ها و راهنمايي هاي لازم را ارايه مي دهند. 

لطفي نژاد خاطرنشان كرد: با اين شيوه، ديوان سالاري هاي اداري دست و پاگير جاي خود را به يك فرايند منطقي، كوتاه مدت و زود بازده مي دهد و گاهي اوقات مشكلات چندساله در كمترين زمان حل مي شود. 

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران با اشاره به اينكه اين شيوه نظارت، كيفيت ارتباط بين دولت و مردم را بهبود بخشيده تاكيد كرد: اين رويكرد راهكارهاي برداشتن موانع توليد و سرمايه گذاري را بهتر از گذشته نشان مي دهد و ارتباط دوطرفه را موثرتر مي كند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار