فرمانده انتظامی قصرشیرین از وقوع سومین انفجار یك قبضه مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی از ابتدای امسال تاكنون در این شهرستان خبرداد و گفت: روز دوشنبه در جاده خسروی و در محل شركت كشت و صنعت این منطقه مرزی یك قبضه مین منفجر شد.
کد خبر: ۲۰۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 05 April 2016
 فرمانده انتظامی قصرشیرین از وقوع سومین انفجار یك قبضه مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی از ابتدای امسال تاكنون در این شهرستان خبرداد و گفت: روز دوشنبه در جاده خسروی و در محل شركت كشت و صنعت این منطقه مرزی یك قبضه مین منفجر شد.

سرهنگ عنایت فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جریان این انفجار یك دستگاه بولدوزر متعلق به مركز مین زدایی وابسته به وزارت دفاع حین پاكسازی در محل شركت كشت و صنعت در مسیر جاده قصرشیرین به خسروی دچار حادثه شد.

وی اضافه كرد كه در جریان این انفجار تنها به خودروی بولدوزر متعلق به مركز مین زدایی خسارت جزیی وارد شد و این حادثه هیچ گونه خسارت جانی در پی نداشت.

از ابتدای امسال تاكنون در شهرستان قصرشیرین سه مورد انفجار مین رخ داده كه در انفجار اول هفت راس گوسفند متعلق به عشایر و در انفجار دوم نیز دو راس گوسفند كه در منطقه در حال تعلیف بودند تلف شدند و در تازه ترین و سومین انفجار نیز به بولدوزر متعلق به مركز مین زدایی خسارت جزیی وارد شد.

پارسال نیز در مجموع بر اثر 35 مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان 6 نفر كشته و 31 نفر نیز مجروح شدند.

جشن پاكسازی 700 هزار هكتار از زمین های آلوده به مین استان كرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاكنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقیمانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

اكنون 2 شركت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب 12 گروه به استعداد 100 نفر در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری و پاكسازی اراضی آلوده به مین هستند.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاكسازی میدان های مین تاكنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان كرمانشاه بویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاكسازی اراضی آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق است كه در زمان جنگ تحمیلی 2 سال كامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی كشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز در این منطقه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار