مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی موسسات بایداز سوی دولت حمایت شود،گفت: موسسات قرآنی باید در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۲۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶ 10 April 2015
مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی موسسات بایداز سوی دولت حمایت شود،گفت: موسسات قرآنی باید در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش مهر جواد صدیق مهر با اشاره به برنامه های قرآنی سال جاری و با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قرآن، استان باید برنامه‌های قرآنی را برای ۳۵ موسسه اجرا کند، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان طبق مصوبه شورای قرآن موظف شده دو دوره روخوانی و روانخوانی یا مفاهیم قرآن را اجرا کند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان افزود: مجمع اساتید قاریان و حافظان قرآن کریم شهرستان‌ها نیز باید یک دوره آموزشیار قرآنی روستایی داشته و این افراد را به روستاها اعزام کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد قرآن نیز موظف شده استعدادهای قرآنی را شناسایی کند، عنوان داشت: همچنین باید برای استعدادهای قرآنی زیر ۱۶ سال دوره‌های قرآنی برگزار کرد.

صدیق در ادامه با اشاره به اینکه در فصل بهار گردهمایی قرآنی استانی برای مجمع اساتید قاریان و حافظان برگزار می‌شود، گفت: دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی موظف شده در ۳۴ هیئت سینه‌زنی کلاس آموزش قرآن به صورت رایگان برگزار کند.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه مجمع اساتید قاریان و حافظان نیز کارگاه تخصصی قرآن کریم را برای برگزیدگان قرآنی استان به‌صورت فصلی یا دو ماه یک‌بار برگزار کند، اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز باید در ۳۵ موسسه قرآنی آموزش دوره‌های قرآنی و مفاهیم برگزار کند.

مدیربنیاد قرآن استان همدان با اشاره به اینکه دارالقرآن حوزه علمیه همدان موظف شده ۱۶ دوره آموزش قرآن و مفاهیم در روستاها برگزار کند، اذعان داشت: واحد قرآن سازمان ورزش و جوانان نیز موظف شده ۲۰ دوره آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را در هیئت‌های وررشی به‌‌صورت رایگان اجرا کند.

صدیق با بیان اینکه کلاس‌های قرآنی به صورت مرتب در بنیاد قرآن برای بانوان در حال برگزار‌ی است، افزود: کلاس‌های تفسیر، نهج‌البلاغه و مفاهیم برای بانوان برگزار می‌شود و شرکت در این کلاس‌ها برای عموم بانوان آزاد است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال به نام دولت و ملت، همدلی و هم زبانی ابراز داشت: تفاهم بین دولت و ملت رمز پیروزی و توسعه در همه موارد کشور است و مردم از یک طرف باید به صورت فعال در جامعه شرکت کرده و دولت نیز از آنان حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی موسسات باید از طرف دولت حمایت شود، اظهار داشت: موسسات قرآنی نیز باید در راستای اهداف متعالی انقلاب برنامه‌ریزی کنند.

 

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار