تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
شهرستان بهمئی با داشتن تاریخی کهن و همچنین داشتن مناطق زیبای تفریحی و زیارتی در دو منطقه ی سردسیری و گرمسیری به عنوان یکی از اهداف گردشگران نوروزی به حساب می آید
کد خبر: ۲۰۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 21 March 2016
شهرستان بهمئي همه ساله در فصل بهار بدلیل داشتن قابلیت های بالای گردشگری، سیاحتی و زیارتی میزبان مهمانان نوروزی از مناطق مختلف است .
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،شهرستان بهمئی با داشتن تاریخی کهن و همچنین داشتن مناطق زیبای تفریحی و زیارتی در دو منطقه ی سردسیری  و گرمسیری به عنوان یکی از اهداف گردشگران نوروزی به حساب می آید.
تنگ سولک و ماغر بدلیل وضعیت سرسبز و بی بدلیل بهاری تا مدتهای مدیدی گردشگران بسیاری را به طرف خود می کشاند،سنگ نوشته رستم در تنگ سولک و نیز اب و هوای سرد این منطقه نیز در نوع خود حائز اهمیت میباشد.
شهرستان بهمئی دیار تاریخ و طبیعت
یکی دیگر از پتانسیل های گردشگری بهمئی منطقه زیارتی امام زاده بابااحمد واقع در روستای بابا احمد است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.قدمت بنای این امامزاده به دوره سلجوقی می‌رسد. گنبد بزرگ و دو طبقه بودن طاقچه‌های این بنا از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. این بنا به شماره 10580 در تاریخ 1382 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده و شجره نامه امامزاده بابا احمد(ع) طبق اقوال روستائیان و اعتقادات منطقه‌ای منسوب به امام موسی ابن جعفر(ع) است.
امام زادگان سید اسدالله و سید ابراهیم واقع در حوزه سردسیری ممبی و واقع شدن در تنگه کوه نیز از مناطق پربازدید این شهرستان می باشد.
دریاچه برم الوان شاید پر گردشگرترین منطقه بهمئي در این ایام فصل بهار می باشد که خود از پراستقبال ترین مناطق استان در فصل بهار می باشد.تالاب برم الوان در موقعیت جغرافیایی N310034 E501428 در استان کهگیلوییه و بویراحمد قرار دارد.در 40 کيلومتري شهر ليکک بهمئي ، دهستان سرآسياب يوسفي واقع شده است . آب آن دائمي است و ارتفاع آن از سطح دريا 1100 متر مي باشد . مساحت اين درياچه 15 هکتار و حداقل عمق آب آن 12 متر و حداکثر 30 متر مي باشد .
شهرستان بهمئی دیار تاریخ و طبیعت
برای میزبانی از مهمانان نوروزی ادارات در امادگی کامل قرار. دارد و ستاد اسکان نوروزی در شهرستان بصورت بیست وچارساعته اماده همکاری با مهمانان نوروزی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۳
عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
احسنت براین شهرستان زیبا
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
عالی بود درود بر دیار آریو برزن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار