کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی، خانمی 37 ساله در این استان اهدا شد.
کد خبر: ۱۹۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸ 15 March 2016
به گزارش تابناک قم، ولی الله صمدی افزود: این خانم هفته گذشته دچار ایست قلبی شده بود و توسط اورژانس 115 به بیمارستان ولی عصر(عج) قم منتقل شد که پس از آغاز مراحل درمانی و بعد از گذشت سه روز، بیمار به دلیل کاهش شدید اکسیژن در مغز دچار مرگ مغزی می شود.

وی اضافه کرد: با صحبت هایی که با خانواده بیمار صورت گرفت، رضایت آن ها جهت اعزام بیمار به بیمارستان شریعتی تهران و اهدای اعضا، جلب شد.

وی افزود: اعضایی از جمله قلب، کبد، کلیه ها، قرنیه، نسوج، ریه و ارگان هایی که قابلیت اهدا شدن داشت، به بیماران نیازمند پیوند داده شد.

صمدی تصریح کرد: این بیمار پنج تن را از مرگ حتمی نجات داد و به 12 تن بهبود زندگی بخشید.

وی با اشاره به اینکه مرگ مغزی بیماران توسط تیم پزشکی وزارت بهداشت تایید می شود، بیان کرد: این تیم چهار نفره شامل متخصص جراح مغز و اعصاب، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص بیهوشی و متخصص داخلی می باشد که هر کدام به صورت جداگانه پس از انجام معاینات و آزمایشات پزشکی مرگ مغزی بیماران را تایید می کنند. 

وی ادامه داد: پس از تایید مرگ مغزی توسط این تیم، پزشکی قانونی نیز به عنوان نفر پنجم باید ضمن تایید اقدام های تیم پزشکی، با انجام مجدد معاینات و آزمایشات، برگه مرگ مغزی را تایید کند. 

کارشناس مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه با توجه به گروه خونی، قد، وزن، شرایط پزشکی و اورژانسی بودن افراد منتظر در لیست، اعضاء بیماران به آن ها اهدا می شود، افزود: اهداء عضو در صورت وصیت بیماران مرگ مغزی و یا جلب رضایت خانواده این بیماران توسط بیمارستان، انجام می شود. 

وی با بیان اینکه زمان بروز مرگ مغزی تا پیوند اعضا نباید طولانی شود، گفت: اگر عمل اهداء عضو دیر انجام شود، فعالیت طبیعی ارگان های بدن مختل و احتمال عمل موفق پیوند کمتر می شود.

به گفته وی، امسال اعضای 16 بیمار مرگ مغزی و سال گذشته نیز اعضای 6 بیمار از استان قم به نیازمندان اهدا شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار