تابناک کهگیلویه وبویراحمد:
حواسمان باشد که شهدا برای حفظ ارزش‌های نظام و اسلامی به وظیفه خودشان تا سرحد جان عمل کردند، بنابراین مسئولان ما بدانند روی صندلی نشسته‌اند که خون 70 شهید پای آن ریخته شده است.
کد خبر: ۱۹۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 13 March 2016
امروز شهر چرام همزمان با سوگواری دختر گرامی آخرین پیامبر خدا میزبان یادواره 137 شهید این شهر بود.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،در این مراسم که با حضور چشمگیر مردم چرام برگزار شد،مداحان و سخنرانان به ایراد فضائل حضرت زهرا(س)و شهدای گلگون کفن جنگ تحمیلی پرداختند.

برکات حضرت زهرا در دوران کوتاه زندگی برای جامعه انسانی

حجت‌الاسلام جعفر طزری، ظهر امروز در یادواره 137 شهید گلکون کفن شهرستان چرام ضمن تسلیت شهادت بی‌بی‌ دو عالم و با بیان اینکه حضرت زهرا(س) هم صدیقه بود و هم شهیده، اظهار کرد: حضرت زهرا(س ) در دوران کوتاه زندگی خود برکات عظیمی را برای جامعه انسانی و مسلمانان به یادگار گذاشت که با اندکی مطالعه در زندگی این بزرگوار می‌توان راه‌های سعادت را شناخت.
امام جمعه چرام با اشاره به این مطلب که مقام شهادت مقام بالایی است که اولیا و انبیا الهی هم به دنبال این مقام بودند، عنوان داشت: همه ائمه اطهار ما توفیق این را پیدا کردند که در راه خدا به شهادت برسند که برخی در میدان جنگ و برخی به وسیله سم به شهادت رسیدند.
برگزاری یادواره137 شهید شهرستان چرام+تصاویر
وی با تأکید بر اینکه شهادت افتخاری بوده که نصیب بزرگان شده است، خاطر نشان کرد: شهدا با معامله با خدا، با چنگ زدن به ریسمان الهی و با زنده کردن صفات الهی در خود ابدی شدند و هرگز نمی‌میرند.

حجت‌الاسلام طزری، اضافه کرد: شهدا حکم کسانی را دارند که به جامعه و پیکره جامعه اسلامی خون تزریق می‌کردند و خون دادند تا در جامعه خون تزریق شود.

خطیب جمعه چرام با یادآوری این مطلب که شهدا در شرایط بسیار سخت‌تر از حال ما موفق شدند به خدا برسند، ابراز کرد: کسی که خداوند را اطاعت کند، خداوند به او حیات طیبه می‌بخشد و شهدا یکی از مثال‌های بارز حیات طیبه هستند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم گذشت زمان نظام‌ها را عوض کند و عظمت‌ها گرفته شود، گفت: امروز عظمت اصلی از آن شهداست، چیزی که گفته نمی‌شود خون شهید و جان شهید است، اگر خدای ناکرده این ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت عوض شد، جامعه رو به معراج زمان خواهد رفت و آن روز، روز نابودی ماست.
طزری با تأکید بر این مطلب که انسان عافیت‌طلب هرگز دنبال فرهنگ ایثار و شهادت نخواهد رفت، تصریح کرد: طبق خطبه‌ فدکی که حضرت زهرا(س) در مسجد قرائت کردند، اگر آن زمان امام علی(ع) را تنها گذاشتند به خاطر این بود که مردم به عافیت طلبی دچار شدند.

امام جمعه چرام با اشاره به فلسفه برگزاری یادواره‌ها، متذکر شد: فلسفه برگزاری چنین یادواره‌هایی نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و افزایش معرفت مردم نسبت به اهداف شهدا و راه آنها است.

عزت و بزرگی ایران از خون شهداست
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در بخشی از سخنان خود گفت: اگر ایران اسلامی اکنون سرفراز در برابر همه قدرت‌های جهانی قد علم کرده، به برکت خون شهیدانی است که چراغ راه شده و مسیر را برای همه هموار کردند.
برگزاری یادواره137 شهید شهرستان چرام+تصاویر
حجت‌الاسلام حکمت‌الله هاشمی‌پور، اظهار کرد: هیچ دانشمند و مخترعی کاری نکردند جز به برکت خون کسانی که چراغ راه هدایت ما شدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر چه عزت و بزرگی در جهان دارد به برکت خون شهیدان است، گفت: مگر این ایران، همان ایران قبل از انقلاب نبود، مگر نه این بود که بزرگان ما هم نمی‌توانستند بالای منبر آزادانه سخن بگویند.
وی، افزود: اگر ایران اسلامی اکنون ایستاده و سرفراز در برابر همه قدرت‌های جهانی قد علم کرده، به برکت خون شهیدانی است که چراغ راه شده و مسیر را برای همه هموار کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی‌پور با اشاره به این مطلب که مجلس شهدا، مجلس حسرت است، خاطر نشان کرد: نکته دیگری که در مجلس شهدا انسان دچار آن می‌شود غصه خوردن است که بهترین جوانان ما که می‌توانستند در جامعه خدمت کنند از ما گرفته شدند و این جای غصه دارد.

وی با تأکید بر اینکه محروم ماندن از وجود شهدا در دنیا جای غصه دارد، خاطر نشان کرد: برکت سوم مجلس شهدا اتمام حجت برای همه ماست، آنگونه که هر مدیری روی یک صندلی نشسته و پای هر صندلی خون 70 شهید ریخته شده است.

هاشمی‌پور، تصریح کرد: حواسمان باشد که شهدا برای حفظ ارزش‌های نظام و اسلامی به وظیفه خودشان تا سرحد جان عمل کردند، بنابراین مسئولان ما بدانند روی صندلی نشسته‌اند که خون 70 شهید پای آن ریخته شده است.

وی، ادامه داد: به برکت خون شهداست که ایران اسلامی با وجود همه کارشکنی‌های صورت گرفته، با صلابت جلو می‌رود و روز به روز بر عزت و اقتدار و عظمت نظام ما افزوده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
درود بر مردم شهید پرور وانقلابی چرام
گرگ الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
درود بر مردم چرام
داوود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
کجایند مردان بی ادعا.سلام بر خمینی کبیر و سربازان خدایی اش
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
یادشان گرامی......راهشان پر رهرو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار