عباس عراقچی در تبریز:
همایش پرسش طلایی مهر ریس جمهور با موضوع فرصت های تازه پیش روی کشور پس از توافق هسته ای , در تالار معلم تبریز با حضور مدیران و معاونین و معلمان , آموزش و پروش استان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۹۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 11 March 2016
به گزارش تابناک تبریز،همایش پرسش طلایی مهر ریس جمهور با موضوع فرصت های تازه پیش روی کشور  پس از توافق هسته ای , در تالار معلم تبریز با حضور مدیران  و معاونین و معلمان ,  آموزش و پروش استان برگزار گردید.


مهمان ویژه  معاون وزیر امور خارجه دکتر عراقچی بودند

دکتر عباس عراقچی بعد از تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد  شهادت سردار مهدی باکری سخنان خود را آغاز کرد.معاون امور حقوقی بین الملی وزارت خارجه ضمن تشکر از  دکتر پزشکیان که در کولان روزهای سخت مجلس , از ما حمایت کرد و افزود:برجام نمایان گر پیروزی مردم ایران است که این نتیجه در سایه تحمل دوازده سال تحریم است.

وی گفت: این کشورها تعطیلی غنی‌سازی و انرژی هسته‌ای را می‌خواستند و ملت می‌گفت انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و هر تهدیدی توانستند انجام دادند، اما مردم هفت قطعنامه شورای امنیت که برای کشورهای شورای امنیت الزام‌آور بود را تحمل کردند.
ولی ایستادگی و مقاومت مردم ایران دیوار تحریم ها را شکست  و هفت قطعنامه  که بالاترین حکم حقوق بین الملی است را یک جا لغو کردند
 
دکتر سید عباس  عراقچی افزود:سه توانمندی در کشور باعث شد که کشورهای غربی با ما به پای مذاکره بیاییند
 اولین توانمندی نظامی کشور به همت تمام نیروهای مسلح است که باعث شد دنیا گزینه نظامی را از میان بردار دارد که این توانمندی مدیون سرداران عزیز کشورمان هستیم

و دومین توانمندی که غربی ها را مجبور به مذکره کرد, تحمل مردم غیور ایران در زمانی که دنیا تصمیم بر فشار و تحریم اقتصادی داشت.
 عراقچی گفت؛من از این مقاومت و ایستادگی ملت تقدیر و تشکر می کنم .

عضو ارشد تیم مذاکره کننده تیم هسته ای ایران در ادامه تصریح کرد، سومین عامل هم توان علمی  هسته ای کشور بود که با تاکید بر داخل توانسته بود بدون وابستگی به کشورهای دیگر  دست به تحهیز و آماه کردن  غنی سازی ۲۰درصدی  و راکتور سنگین اراک و دیگر تلاش های دانشمندان و شهیدان هسته ای است .

وی همچنان با اشاره به فرمایشات  روز گذشته  رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: از سه امر مهم اقتصاد مقاومتی و  حرکت علمی  کشور و مصونیت فرهنگی ,وزارت آموزش پرورش در امر مصونیت فرهنگی و شتاب دادن به حرکت علمی کشور از طریق تربیت نیروی کار آمد می تواند موثر باشد.

وی افزود:توافق هسته ای بستری مناسب برای ارتباط علمی سیستم های آموزشی ما با جهان ایجاد کرده است که باید بتوانیم حداکثر ,استفاده را از آن داشته باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :